← Part of Ruta litoral del País Valencià

Travesia litoral valenciana-Centre-1: Benimaclet - El Perelló

Photo ofTravesia litoral valenciana-Centre-1: Benimaclet - El Perelló Photo ofTravesia litoral valenciana-Centre-1: Benimaclet - El Perelló Photo ofTravesia litoral valenciana-Centre-1: Benimaclet - El Perelló

-40 ft
December 8, 2023

near Benimaclet, Valencia (España)

Primera etapa del recorregut del litoral Valencià entre València i Dénia.
La ruta es va realitzar el 17 de març de 2021, durant unes 9 hores (a un ritme molt tranquil).
Aquest track s'ha dibuixat a posteriori (reproduint exactament el recorregut que vam fer) per unir-lo a la resta de rutes amb les quals anem rodejant la península.
És una etapa completament planera, sempre per la vora de la mar (una vegada que hem sortit de València).
La ruta s'inicia en la plaça de Benimaclet, per ser el barri on vivim els caminants. D'allí anem a buscar la platja de Pinedo, que és on comença la costa al sud dels terrenys del port i del llit nou del riu Túria. Des d'ahí sols hi ha que seguir la costa... En la primera part hi ha un bon carril per a vianants que fa més còmoda la caminata.
Normalment no ens hauríem desviat de la costa fins El Perelló (el final de l'etapa). Però per caminar un poc per la devesa del Saler i també per tenir un bon dinar en un restaurant del Palmar, quan portem 18 kms ens desvíem cap a l'interior del parc del Saler, buscant accedir al Palmar per a dinar. Després des d'allí, a través de camins d'horta, buscarem la millor manera d'arribar al Perelló, on acabarem l'etapa. (Des d'allí hi ha bus a València i també opcions per dormir allí).
ADVERTÈNCIA. Amb la desviació al Saler i El Palmar han quedat sense cobrir per la vora de la mar uns 9 kms del litoral. Així que uns dies després torne per allí per caminar aquest tram per la platja. Des de la Gola del Pujol fins El Perellonet. Comence a caminar per la platja i als cap d'uns 3 kms a la dreta comencen els terrenys del camp del golf del parador. I sobre un km més enllà un cartell demana que no es continue caminant més enllà, per ser una zona de reserva per protegir la fauna i la flora. A més a més, si algú es despista i no veu el cartell, un parell de kms més enllà la Gola del Perellonet desemboca en la mar amb molta aigua i no es possible creuar-la. Aleshores, si vas caminant per la platja, abans dels terrenys del camp de golf cal sortir a la propera carretera CV-500 i seguir per allí un parell de kms fins el pont que creua la Gola del Perellonet. Després quedaran uns 4 kms per la platja fins El Perelló, el final d'aquesta etapa.

La ruta realitzada inicialment passa per:
- Parc Gulliver (3.3 km)
- Pont de Monteolivete (4.1 km)
- Església de la Puríssima Concepció (6.3 km)
- Platja de Pinedo (9.6 km)
- Platja de l'Arbre del Gos (11.6 km)
- Platja del Saler (14.5 km)
- Platja de la Garrofera (17.0 km)
- Estany del Pujol (18.5 km)
- Església del Niño Jesús Del Huerto (23.5 km)