Travesía 2016 Xortà-Aitana completa (1+2)

Photo ofTravesía 2016 Xortà-Aitana completa (1+2) Photo ofTravesía 2016 Xortà-Aitana completa (1+2) Photo ofTravesía 2016 Xortà-Aitana completa (1+2)

November 20, 2016
November 2016

•   4.7 2 Reviews

near Benimantell, Valencia (España)

ITINERARIO:
1ª etapa- http://es.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=15566436
Callosa d'En Sarrià - Plaza Quatre Carreteres - Iglesia - Plaza de España - Instituto - Camí del Barrancfort - Casa Blanquinal - Urbanización de Almedia - Depósito de Agua potable - Les Basses d'Onaer - Barranco de les Pomeretes - Foia Plana - Foia Sellés - Cova el Caro - Paso - Morro Blanc - Morro Blau - Xortà o Penya Alta - Corral del Margalo - Caseta del Tío Alcoià - PR CV 18 - Pinar de Ruiz - Coll del Castell - Pla y Casa de Blaconc - Barranco de la Canal de les Coves - Barranco de les Mates - PR CV 18 - PR CV 45 - Beniardà - Camí del Fondo - Camí de la Costera Plana - Camí del Muladar - Benimantell - Cementerio - Font de Baix - Iglesia - Hostal el Cántaro.

2ª etapa: http://es.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=15566878
PR CV 9 - Benimantell - Calle Calvari - Lavadero - Barranco del Muladar - Fontetes - Carrer el Trinquet - Mas del Molí - Font del Molí - Font del Pí - Pas del Comptador - Barranco del Arc - Mas de Cantacucos - Pas del Carrascal o del Collado - Barranco del Salt - Mas del Collado - PR CV 15 - Mas de Papatxi - Mas de Sanxet de Dalt - Collado de Sanxet - Salto de Sanxet - Racó de les Tovaines - Barranco del Salt - CV 70 - Camí de la Verinosa - Camí Campulles - Hípica - Partidas La Font-Moia-Farines - Camí de Xirles/Callosa - Puente sobre el Río Guadalest - Callosa d'En Sarrià - Fuente - Lavadero o Poador de la Font Mayor - Plaza de les Quatre Carreteres.
Fonda Galiana.

+Ver más de la travesía 2016 en el blog "Cerca de las Estrellas":
Etapa 1- http://julianpalomarsanz.blogspot.com.es/2016/11/travesia-xorta-aitana-1-callosa-den.html
Etapa 2- http://julianpalomarsanz.blogspot.com.es/2016/11/travesia-xorta-aitana-2-benimantell.html

+En Wikiloc la travesía de 2016 por las sierras Xortà-Aitana:
Etapa 1: https://es.wikiloc.com/rutas-senderismo/travesia-xorta-aitana-1-callosa-den-sarria-cova-caro-morro-blanc-blau-xorta-barranco-de-la-canal-be-15566436
Etapa 2: https://es.wikiloc.com/rutas-senderismo/travesia-xorta-aitana-2-benimantell-font-moli-y-pi-pas-comptador-y-carrascal-raco-de-tovaines-barra-15566878
Etapa 1 + 2: https://es.wikiloc.com/rutas-senderismo/travesia-xorta-aitana-completa-15567180

PictographCave Altitude 3,134 ft

Coll del Castell

PictographRuins Altitude 2,569 ft

Pla y ruinas del Blanconc

Barranco del Canal de les Coves. Izquierda.

PictographCave Altitude 2,176 ft

Pas del Carrascal o del Collado

• Photo of Toni Cama
    Toni Cama Dec 11, 2016

Interesante aportación y una alegría que nos cruzáramos una vez más.
    Un abrazo.

Cerca de las Estrellas Dec 13, 2016

Muchas gracias Toni, nos lo pasamos genial en nuestra escapada anual de un par de días por las montañas y pueblos alicantinos.
    Ya fue casualidad que después de 2 años nos volviéramos a tropezar, casi el mismo día, en nuestras respectivas rutas, y menos mal que nos conociste tú, nosotros estabamos despistados.
    Espero que volvamos a vernos por las montañas, buen camino.

• A Shan Mar 10, 2024

I did this route with a 20kg backpack solo. It has some very steep rock sections, so you have to be in a very good fitness to go through. I was staying for a night in the forest, which is prohibited, so it´s not very suitable for walking with a big pack. Considering that you stay for a night in Callosa, it makes sense to do it within 2 days. I cut the last part a little and go directly via Guadalest back to Benimantell. Overall it´s good, but requires excellent fitness and skills of walking on rocks.

I did this route with a 20kg backpack solo. It has some very steep rock sections, so you have to be in a very good fit to go through. I was staying for a night in the forest, which is prohibited, so it´s not very suitable for walking with a big pack. Considering that you stay for a night in Callosa, it makes sense to do it within 2 days. I cut the last part a little and go directly via Guadalest back to Benimantell. Overall it´s good, but requires excellent fitness and skills of walking on rocks.
    I was in early March 2024, so I experienced issues with the water. The first refill of tanks was available in Xirles, and for that, I needed to change a route a little. All the rivers and creeks dried up completely. The second refill was in Guadalest, so plan your water supply very carefully.