TRANS MYSİA 6 ETAP (MİSİ 60 KM )

one day 5 hours 55 minutes
July 23, 2020
April 2017

near Misi, Bursa (Türkiye)

Trans Mysia 1 Etabı : Misi-Doğancı Sırtı: 10 Km
Trans Mysia 1 etabı başlangıç noktası olan Misi’den itibaren yükselmeye başlaması, Nilüfer vadisi boyunca iniş ve çıkışlar nedeniyle iyi bir performans gerektiriyor.

Misi meydanındaki cami önünden başlayan İpekyolu Sokak, tarihî evlerin arasından geçerek köy üstüne çıkıyor. Parkurun girişi Misi’yi kuşbakışı seyredebileceğiniz köy üstü mevkiinde. Bahçeler arasından geçen, sonra orman içi patikalar ile devam eden belirgin parkur, Nilüfer Vadisi’nin batı yamacından Orhaneli-Keles yoluna paralel ilerliyor. Parkurun 5 kilometrelik ilk bölümü, çam ormanları arasında yürünüyor ve batıya doğru geniş bir yay çizerek Kocaceviztepe yamacından itibaren yükselip, Taşlıkburnu altından geçiyor ve Dağyenice Mahallesi’nin güneyine çıkıyor.
Bir süre toprak araç yolundan ilerleyen parkur yeniden orman içine giriyor ve Kirazlı Sırtı’nın doğusundan geçip, Türkmenharmanı Tepe yakınındaki Doğancı Sırtı’nda sonlanıyor.

Parkurun bittiği noktadan geçen toprak yol, Doğancı ile Atlas Mahallesi’ni birbirine bağlıyor. Çeşme yanından sağa dönüp 500 metre yürüdüğünüzde, Trans Mysia 2 etabının başladığı noktaya ulaşacaksınız
Trans Mysia 2 Etabı : Doğancı sırtı-Kadriye: 11,5 km.
Trans Mysia Yolu’nun 11 kilometrelik 2. etabının başlangıç noktası, Doğancı Sırtı’ndaki T1 etabı çıkışının 500 metre batısında kalıyor. Dağyenice Mahallesi’nden gelen P1 parkurunu kullanırsanız, göletin solundaki toprak yolu kullanarak da bu noktaya ulaşabilirsiniz.

Atlas Mahallesi’ne uzanan şoseden batıya, Dağyenice Göleti’ne doğru yürüdüğünüzde karşınıza çıkan yön levhaları, ilk durak noktası olan 630 metre rakımlı Tekçam Sırtı’na çıkan yolu gösterir. Bölgenin panoramik olarak seyredilebileceği yükseklikteki Tekçam Sırtı’na, Kırtaşlık Tepe istikametinde yükselen ve ormanlık alandan geçen toprak yoldan ulaşılıyor. Nilüfer’in güney sınırındaki yüksek tepelerin bulunduğu bölge, görsel açıdan çok güzel manzaralar sunuyor.

4 mevsim yürünebilecek nitelikteki parkur özellikle kar faaliyetleri için tercih edebilirsiniz. Tepeye varınca bir süre soluklanıp, manzaranın keyfini çıkarmanızı hatırlatalım. Parkur burada sağa dönüp sırt hattından batıya doğru devam ederken, solda Orhaneli ilçesi köyleri, sağda Dağyenice Göleti ve Bursa ovası kalıyor. Kocaarpalık Tepe, Gölcük Tepe ve Atlas Mahallesi sırtlarındaki Doğrupatika Tepe istikametinde çam ağaçları ve meşelikler arasından ilerleyen parkur, bitki örtüsü ve manzara çeşitliliği bakımından oldukça zengin. En yüksek noktası 860 metredeki Gölcük Tepe olan Trans Mysia 2 etabı, yayla evleri ve ormanlık alandan geçerek Kadriye Mahallesi’ne iniyor.
Trans Mysia 3 Etabı : Kadriye - Güngören: 9 Km.
Trans Mysia 3 etabına Kadriye Mahallesi meydanından güneye doğru, Orhaneli ilçesi köylerine çıkan yolun üstündeki 5. Sokak başından giriliyor. Deliktaş Mağarası yanından İnegazi’ye bağlanan P10 parkurunun girişi de aynı noktada bulunuyor.

9 kilometrelik Kadriye-Güngören parkurunun 1,5 kilometrelik ilk bölümü ağaçlar ve çalıların oluşturduğu bir koridor ve açık alanlardan oluşan bir bölgeden geçiyor. Geçimlerini odunculukla sağlayan Kadriyelilerin kışa hazırlık yaptığı aylarda kestiği dallar ve patikanın sık kullanılmayışı birkaç noktada geçişi zorlaşıyor.

Parkur Bağlık, İncirliburun, Kurtluburun, Öküzburnu ve Kocaburun sırtları ile vadilerin üstündeki bölgeden paralel olarak ilerliyor. Yer yer çalılıklar ve meşelikler içinden geçen ormaniçi patika, Tütünlük Dere istikametinde yükseldikten sonra Manastır Tepe altından geçip Alipaşa Taşı Tepe altındaki toprak yola iniyor. Güngören-Üçpınar arasındaki bağlantıyı sağlayan toprak yoldan Kadriye’ye olan uzaklık 3,7 kilometre. Parkurun Alipaşa Taşı Tepe altından itibaren Güngören’e kadar 5,5 kilometrelik bölümü toprak yoldan geçiyor. Sık kullanılmayan yol, yürüyüş açısından oldukça rahat.

Yol Fındıcak Taşı Tepe ve Köserlik Tepe altından ilerliyor. Parkur bir süre sonra göleti geçip Güngören’e bağlanıyor. Köyü yukarıdan görebilen bir tepenin ardındaki Güngören Göleti çadır kurmaya elverişli.
Trans Mysia 4 Etabı : Güngören - Maksempınar: 6 Km.
Güngören-Maksempınar arasında eski orman içi patikaların kullanıldığı Trans Mysia 4 etabı 6 kilometre uzunluğunda. İşaretlenmiş bir kaç yer dışında parkur oldukça belirgin.

Dağlık bölgedeki diğer yerleşimlere nazaran Güngören büyük, kalabalık ve oldukça hareketli bir mahalle. Parkura, Güngören’in kuzeyinden, Kayapa’ya inen asfalt başından giriliyor. Meydandaki caminin yanından yürümeye başladığınızda sokak arasından ilerleyen yol yaklaşık 700 metre sonra parkur başındaki yön levhasının yanına çıkıyor. Bahçeler ve tarlalar arasından geçen toprak yol yaklaşık 2 kilometre sonra yaşlı ikiz çınarların yanına ulaşıyor. Çeşme ve geniş bir alanı gölgeleyen yaşlı çınarların bulunduğu alan mola vermek için ideal.

Parkurun girişten itibaren 1,7 kilometrelik bölümü 700 metreden 530 metreye kadar alçalıyor. Kirazlı Dere mevkiine ilerleyen patika, vadi içinden yeniden yükseliyor. Bahçelere ulaşan yollar ve patikalar, çalı formundaki sık ve yoğun bitki örtüsü nedeniyle yürüyüş sırasında işaretlere dikkat etmek gerekiyor.

Maksempınar’a doğru Göktaş Sırtı’ndan inen parkur, Uluabat Gölü ve uzakta Marmara Denizi manzarasına hâkim bir bölgeden geçiyor. Yer yer kayalık ve sık meşelik arazi, uzun yıllar Orhaneli köylerinden Akçalar ve Hasanağa’ya ulaşım amacıyla kullanılmış. Zaman zaman çam ormanları arasından geçen belirgin patika, Bayırbaşı Sokak üzerinden Maksempınar meydanına bağlanıyor.
Trans Mysia 5 Etabı : Maksempınar - Akçalar: 9 Km.
Manzara gözlemi ve yürüyüş açısından oldukça zevkli bir etap olan Trans Mysia 5, dağlık bölgedeki Maksempınar’ı Uluabat Gölü kıyısındaki Akçalar’a bağlıyor.

9 kilometrelik parkur kısmen asfalt, çoğunlukla toprak yollardan geçiyor ve Akçalar’a kadar 480 metre rakımdan alçalarak göl seviyesine iniyor. Parkur girişi Maksempınar altındaki asfalt yol üzerinde. Akçalar ve Uluabat’a uzanan bisiklet rotaları da bu asfalt üzerinden geçiyor.

Başlangıç noktası Kocaoğlak Deresi Piknik Alanı’na inen yol. Yön levhaları yanından kuzeye ilerleyen asfalt 1,3 kilometre sonra piknik alanına bağlanıyor ve ardından yön levhalarından itibaren sola yükselip orman içine girip yaklaşık 500 metre sonra yangın kulesine giden toprak yola çıkıyor. 1 kilometrelik yürüyüş mesafesindeki kuleden Bursa ovası, Uluabat Gölü ve uzakta Marmara Denizi’ni seyredebilir ve çevreyi fotoğraflayabilirsiniz.

Yangın kulesi yanından dik inen taşlık yol, Hasanağa’ya giden asfaltta bağlanıyor. Trafiğin az olduğu asfaltta 500 metre yürüdükten sonra göreceğiniz yön levhasından sola dönüp toprak yoldan yürümeye devam edin. Dağlıyolu Sırtı’nda çam ve meşelikler arasından geçen orman müdahale yolu oldukça geniş ve rahat.
Parkur asfalt ayrımından itibaren sırt hattından alçalmaya başlayarak 6 kilometre sonra Akçalar’a ulaşıyor.
Trans Mysia 6 Etabı : Akçalar - Gölyazı: 14 Km.
Akçalar-Gölyazı arasındaki 14 kilometrelik parkur Trans Mysia yolunun son etabı.

Akçalar’dan Gölyazı’ya doğru bir yay çizen parkur, Uluabat Gölü’nü sola alarak zeytinlikler ve meyve bahçeleri arasından geçiyor. Akçalar çevresi ve yürüyeceğiniz güzergâh çayırlık alanlarla kaplı. Özellikle parkurun ilk 3 kilometrelik bölümünde zemin su seviyesinin yükseldiği sonbahar ve kış aylarında yumuşuyor.

Parkurun başlangıç noktasına ulaşmak için Akçalar’a indiğiniz noktada göreceğiniz yön levhalarından itibaren, Şehir Caddesi’nden yürüyüp yaklaşık 150 metre sonunda; önce sola, Sarı Cadde’ye, ardından da sağa dönüp Koşuyolu Cadde’sine çıkmanız gerekiyor.

Akçalar’dan Çatalağıl istikametinde uzanan toprak yol, Yörük Yolu olarak biliniyor. Hisar Tepe Koşu Alanı ve Karacaoba Çayırı’ndan Çatalağıl Çayırı’na doğru ilerleyen toprak yol, tarlalar ve zeytinlikler arasından devam ediyor. Parkur, Uluabat Gölü’ne bağlanan su kanalı üstündeki beton köprüden geçip Çatalağıl karşısındaki Aktümsek mevkiinde Bursa-İzmir asfaltı yanına çıkıyor. Çatalağıl Mahallesi’ne kadar olan bölge, bahar ve kış aylarında göl sularının yükselmesi ya da yağmur sonrası zorlukla yürünecek derecede çamur oluyor.
Toprak yol İzmir-Bursa asfaltına paralel olarak yaklaşık 400 metre ilerledikten sonra sola dönerek su kanalı yanından devam ediyor. Toprak yol 1,7 kilometre sonra geçmiş dönemin izlerini taşıyan ve yörede “Kral Yolu” olarak bilinen antik yola bağlanıyor. Parkurun bu bölümü asfalta çıktığı noktaya kadar ıssız ve sakin olduğundan yazın bir çok kuş türünü fotoğraflayabilirsiniz. Parkurun son 2,5 kilometresi asfalta çıkıp bisiklet rotasıyla aynı güzergâhtan devam ediyor ve Gölyazı’ya giriyor.

PictographLake Altitude 0 ft

Dağ Yenice Göleti

Dağ Yenice Göleti Dağyenice, Bursa ilinin Nilüfer ilçesine bağlı bir mahalledir Doğancı Barajı'na 10 km uzaklıkta bulunan Dağyenice Göleti, Bursa merkeze ise yaklaşık olarak 20 km uzaklıkta bulunuyor. Dağyenice Göleti, Nilüfer ilçesine bağlı Misi (Gümüştepe) Köyü ve Dağyenice Köyü arasında bulunuyor.

Dağ Yenice Manzara

GÖLYAZI

GÖLYAZI GÖLYAZI Bursa'nın Nilüfer ilçesine bağlı Gölyazı köyü, Uluabat Gölü kıyısında yer alan eşsiz gün batımı manzarası,sıcakkanlı insanları ve el değmemiş doğasıyla Türkiye'nin en güzel yerleşkesinden birisidir. Kurtuluş savaşı sırasında Rumların yaşam sürmüş oldukları yerlerin başında bulunan Gölyazı Köyü ardından mübadele yolu ile Türklerin eline de geçmeyi başarmış bulunuyor. Köy girişinin arka kısmında ise antik bir kent bulunmakta ve gelen ziyaretçiler de görebilmektedir. Bölge sit alanına sahiptir. Köy meydanına geldiğiniz de ise çınar ağaçlarını kahvehane ve camileri göreceksiniz. Tarihi Roma dönemine kadar giden bu köye pek çok turist ziyaret etmektedir. Üstelik bu yerde Roma döneminden kalan evleri de görebilmek son derece mümkündür diyebiliriz. Köy, geçim kaynaklarını hem balıkçılık hem de zeytincilik ile geçirmekte ve tarih kokusunu içinize çekebileceğiniz nadide yerler arasında bulunmaktadır. Üstelik günümüz de Gölyazı Köyü Apollon Krallığının merkezi olarak da bilinmekte olduğunu söyleyebiliriz. Aynı zamanda köy de her sene aksatılmadan düzenlenen bir leylek şenliğinin de yapıldığını söyleyebiliriz. İnce bir yarım adanın üzerine kurulmuş bir köyün kıyısında bulunan Ulubat Gölü tektonik bir çöküntü sonucu oluşmuştur. Tam da bu sebeple oldukça sığ olan göl, hem yüzmeye uygundur hem de yanında nulunan kayıklarla açılıp Gölyazı'ya ufaktan bakabileceğiniz tanıda dayulmaz anlar vaat etmektedir. Gölyazı'nın diğer bir özelliği de birbirinden farklı pek çok kuş türünü gözlemleyebileceğiniz bir kuş cenneti olmasıdır.

PictographMonument Altitude 0 ft

Gümüştepe

Gümüştepe Gümüştepe, Bursa ilinin Nilüfer ilçesine bağlı bir mahalledir. Eski adı Misi Köyü ola Gümüştepe Mahallesi, Orhaneli yolu üzerinde, etrafı ormanlarla kaplı dört tepenin çevrelediği, eğimli arazi üzerine kurulu tarihî bir yerleşim yeridir. Bursa merkezine 12 km. uzaklıktadır. Ortasından Nilüfer Çayı geçer

kadriye 12 km

PictographPicnic Altitude 0 ft

Piknik Alanı

Su

Yangın Kulesi

• Photo of Aslı Mitrani
    Aslı Mitrani Oct 12, 2020

9-11 Ekim’de 3 kişi olarak yürüdük, çok çok faydalı oldu hem rota kaydınız, hem önerileriniz. Çok teşekkürler, elinize emeğinize sağlık🙏🏻 takip edeceklere küçük bir ilave; çeşmeler çoğunlukla mevsimden ötürü tahminim, kuru idi. Özellikle Dağyenice-Güngören arası uzun parkur, son 5 km içinde su bulunuyor, yürüyecek arkadaşlar su için tedarikli olsunlar derim.

• Photo of mel6677
    mel6677 Nov 2, 2020

• Photo of KAMPTREK
    KAMPTREK Nov 2, 2020

Çok keyifli bir parkur. Herkese tavsiye diyorum.
    Çok teşekkürler Gezentihoca . Sayenizde yeni rotalar yeni yerler görüyoruz.

• Photo of bogactun
    bogactun Sep 17, 2021

Geçen sene Ekim ayında sizin önerileriniz ve rota kayıtlarinız sayesinde Mysia yolunu tamamladık.Biraz geç oldu ama teşekkür ediyoruz Erol Hocam..

Geçen sene bu rotayı 3 kişi Ekim ayında önerileriniz ve rota kayıtlarınız sayesinde tamamladık.Telefonda verdiğiniz detaylı bilgiler de çok değerliydi.Çok teşekkür ediyoruz.

• Photo of erolgeygel
    erolgeygel Sep 17, 2021

Estağfurullah ne demek işinize yaradıysa mutlu oldum.

• Pembebulut Jan 15, 2023

4~5~6 ocak 2023 tarihinde güngörene kadar bu rotadan yürüdük güngörenden yan rotalarla hasanağa köyüne (daha önce hasanağadan gölyazıya yürüdüğümüz için). Yoldaki işaretlerin bir çoğu yok ve bazı bölgelere yapılaşma yapılmış 3~4 noktada ciddi kafa karışıklığı yaşanabilir dikkatli olmakta fayda var. Sizin rotanız bize çok yardımcı oldu ama dedigim gibi rotayı bazı noktalarda çok az da olsa değiştirmek gerekiyor.