Trans Mysia 6 Etabı : Akçalar - Gölyazı: 14 Km.

Photo ofTrans Mysia 6 Etabı : Akçalar - Gölyazı: 14 Km. Photo ofTrans Mysia 6 Etabı : Akçalar - Gölyazı: 14 Km. Photo ofTrans Mysia 6 Etabı : Akçalar - Gölyazı: 14 Km.

13 minutes
July 23, 2020
July 2020

near Akçalar, Bursa (Türkiye)

Akçalar-Gölyazı arasındaki 14 kilometrelik parkur Trans Mysia yolunun son etabı.

Akçalar’dan Gölyazı’ya doğru bir yay çizen parkur, Uluabat Gölü’nü sola alarak zeytinlikler ve meyve bahçeleri arasından geçiyor. Akçalar çevresi ve yürüyeceğiniz güzergâh çayırlık alanlarla kaplı. Özellikle parkurun ilk 3 kilometrelik bölümünde zemin su seviyesinin yükseldiği sonbahar ve kış aylarında yumuşuyor.

Parkurun başlangıç noktasına ulaşmak için Akçalar’a indiğiniz noktada göreceğiniz yön levhalarından itibaren, Şehir Caddesi’nden yürüyüp yaklaşık 150 metre sonunda; önce sola, Sarı Cadde’ye, ardından da sağa dönüp Koşuyolu Cadde’sine çıkmanız gerekiyor.

Akçalar’dan Çatalağıl istikametinde uzanan toprak yol, Yörük Yolu olarak biliniyor. Hisar Tepe Koşu Alanı ve Karacaoba Çayırı’ndan Çatalağıl Çayırı’na doğru ilerleyen toprak yol, tarlalar ve zeytinlikler arasından devam ediyor. Parkur, Uluabat Gölü’ne bağlanan su kanalı üstündeki beton köprüden geçip Çatalağıl karşısındaki Aktümsek mevkiinde Bursa-İzmir asfaltı yanına çıkıyor. Çatalağıl Mahallesi’ne kadar olan bölge, bahar ve kış aylarında göl sularının yükselmesi ya da yağmur sonrası zorlukla yürünecek derecede çamur oluyor.
Toprak yol İzmir-Bursa asfaltına paralel olarak yaklaşık 400 metre ilerledikten sonra sola dönerek su kanalı yanından devam ediyor. Toprak yol 1,7 kilometre sonra geçmiş dönemin izlerini taşıyan ve yörede “Kral Yolu” olarak bilinen antik yola bağlanıyor. Parkurun bu bölümü asfalta çıktığı noktaya kadar ıssız ve sakin olduğundan yazın bir çok kuş türünü fotoğraflayabilirsiniz. Parkurun son 2,5 kilometresi asfalta çıkıp bisiklet rotasıyla aynı güzergâhtan devam ediyor ve Gölyazı’ya giriyor.

PictographMountain hut Altitude 0 ft

AKÇALAR

AKÇALAR Akçalar, Bursa ilinin Nilüfer ilçesine, bağlı bir mahalledir

Yol Çıkış

E 90 Yoluna Çıkış

GÖLYAZI

GÖLYAZI Bursa'nın Nilüfer ilçesine bağlı Gölyazı köyü, Uluabat Gölü kıyısında yer alan eşsiz gün batımı manzarası,sıcakkanlı insanları ve el değmemiş doğasıyla Türkiye'nin en güzel yerleşkesinden birisidir. Kurtuluş savaşı sırasında Rumların yaşam sürmüş oldukları yerlerin başında bulunan Gölyazı Köyü ardından mübadele yolu ile Türklerin eline de geçmeyi başarmış bulunuyor. Köy girişinin arka kısmında ise antik bir kent bulunmakta ve gelen ziyaretçiler de görebilmektedir. Bölge sit alanına sahiptir. Köy meydanına geldiğiniz de ise çınar ağaçlarını kahvehane ve camileri göreceksiniz. Tarihi Roma dönemine kadar giden bu köye pek çok turist ziyaret etmektedir. Üstelik bu yerde Roma döneminden kalan evleri de görebilmek son derece mümkündür diyebiliriz. Köy, geçim kaynaklarını hem balıkçılık hem de zeytincilik ile geçirmekte ve tarih kokusunu içinize çekebileceğiniz nadide yerler arasında bulunmaktadır. Üstelik günümüz de Gölyazı Köyü Apollon Krallığının merkezi olarak da bilinmekte olduğunu söyleyebiliriz. Aynı zamanda köy de her sene aksatılmadan düzenlenen bir leylek şenliğinin de yapıldığını söyleyebiliriz. İnce bir yarım adanın üzerine kurulmuş bir köyün kıyısında bulunan Ulubat Gölü tektonik bir çöküntü sonucu oluşmuştur. Tam da bu sebeple oldukça sığ olan göl, hem yüzmeye uygundur hem de yanında nulunan kayıklarla açılıp Gölyazı'ya ufaktan bakabileceğiniz tanıda dayulmaz anlar vaat etmektedir. Gölyazı'nın diğer bir özelliği de birbirinden farklı pek çok kuş türünü gözlemleyebileceğiniz bir kuş cenneti olmasıdır.

• Photo of mel6677
    mel6677 Nov 2, 2020

Manzara gözlemi ve yürüyüş açısından oldukça zevkli bir etap olan Trans Mysia 5, dağlık bölgedeki Maksempınar’ı Uluabat Gölü kıyısındaki Akçalar’a bağlıyor.

9 kilometrelik parkur kısmen asfalt, çoğunlukla toprak yollardan geçiyor ve Akçalar’a kadar 480 metre rakımdan alçalarak göl seviyesine iniyor. Parkur girişi Maksempınar altındaki asfalt yol üzerinde. Akçalar ve Uluabat’a uzanan bisiklet rotaları da bu asfalt üzerinden geçiyor.

• Photo of KAMPTREK
    KAMPTREK Nov 2, 2020

Çok keyifli bir parkur. Herkese tavsiye diyorum.
    Çok teşekkürler Gezentihoca . Sayenizde yeni rotalar yeni yerler görüyoruz.