TRANS KAÇKAR 40 KM

August 5, 2020
August 2020

•   5 3 Reviews

near Kavran Yaylası, Rize (Türkiye)

PARKUR YUKARI KAVRUNDAN BAŞLAYIP YİNE YUKARI KAVRUNDA BİTİYOR.
KAMP YAPABİLECEĞİNİZ YERLER ÇOK FAZLA.

3200 m

PictographLake Altitude 0 ft

Deniz Gölü

Deniz Gölü Deniz Gölü veya Büyük Peşevit Gölü, Artvin ili Yusufeli ilçesi Yaylalar Köyünde bulunan bir buzul gölü. Rakımı 3384 metredir. Derinliği 60 metredir ve Türkiye'deki en derin buzul gölüdür. Aynı zamanda 750 m² alanı ile Kaçkarların en büyük buzul gölüdür.[1] Gölün çapı yaklaşık 150 metredir.[2] On ay boyunca yüzeyi buzla kaplı olan gölde buz tabakası 17-25 Temmuz arasında erimeye başlar.[3] Kaçkarların zirvesine çıkış yolu üzerinde bulunduğundan yaz mevsiminde dağcıların uğrak yeridir. Yusufeli ilçesi, Yaylalar Köyünün Olgunlar Mahallesinden 5-6 saat yürüme ile ulaşılmaktadır. Büyük Deniz Gölü büyülüyor Artvin'in Yusufeli sınırları içerisinde, 3 bin 368 rakımda yer alan Büyük Deniz Gölü ise adeta doğa içerisinde parlayan mavi göz gibi ziyaretçilerini cezbediyor. Türkiye'nin en yüksek rakımdaki göllerinden olan Büyük Deniz Gölü'ne Yusufeli'nin Yaylalar köyü Olgunlar Mahallesi'nden yaklaşık 6 saatlik yürüyüşle ulaşılıyor.

Derebaşı Gölü

Derebaşı Gölü 3200 M RAKIMDA

PictographCampsite Altitude 0 ft

Dilberdüzü 2800 m

Dilberdüzü 2800 m KAÇKARLARIN GÜNEY TARAFINDA OLGUNLAR YAYLASINDAN ULAŞILABİLYOR.

PictographSummit Altitude 0 ft

Kaçkar Zirve 3937 m

Kaçkar Zirve 3937 m Kaçkar Dağları, Türkiye'nin kuzeyinde, Doğu Karadeniz sahili boyunca uzanan bir dağ sırası. Kuzey Anadolu Dağları'nın doğudaki bölümünü oluşturur. Doğusundaki birçok zirvesi 3500 m üzerindeyken, batı kesimi 2000 m yüksekliğe kadar ulaşır Kaçkar Dağları'nın zirvelerinde yer alan buzul gölleri, yerli ve yabancı turistlerin ilgi odağı haline geldi. Doğu Karadeniz'de sahile paralel uzanan, büyük bölümü Rize'nin Çamlıhemşin, diğer kısmı ise Artvin'in Yusufeli ilçesi sınırlarında yer alan, en yüksek noktasını 3 bin 937 rakım ile Kaçkar Dağı'nın oluşturduğu Kaçkar Dağları Milli Parkı, doğa tutkunlarının en gözde mekanları arasında yer alıyor. Zengin florasının yanı sıra dört mevsim karlı tepeleri, buzulları, buzul gölleri, çayırları ve sık ormanlarıyla ünlü Kaçkar Dağları Milli Parkı, 52 bin 970 hektar alanı kapsıyor. Dünya Doğayı Koruma Vakfınca "Dünyanın korunması öncelikli 100 bölgesinden biri" gösterilen Kaçkar Dağları Milli Parkı içerisinde, buzul vadileri ve isimlendirilmiş 31 buzul gölü bulunuyor. Bu göllerden 28'inin Rize, 3'ünün ise Artvin kısmında yer aldığı Kaçkar Dağları'nda, 100'ün üzerinde de isimlendirilmemiş ufak buzul gölü mevcut. Buzul gölleri Kaçkarların 2 bin 700-3 bin 700 metre arasında bulunuyor. Kaçkar Dağları Milli Parkındaki buzul vadileri arasında en uzunu 12 kilometrelik Elevit teknesi olarak tescillenirken 4 buzul vadisinin uzunluğu ise 10 kilometreyi aşıyor.

PictographCampsite Altitude 0 ft

Öküz Yatağı

Öküz Yatağı KAÇKARLARIN YUKARI KAVRUN YAYLASINDAN ULAŞILAN 2800 M RAKIMDAKİ KAMP ALANIDIR.

Yukarı Kavrun

Yukarı Kavrun 2300 M RAKIMDA. Kavrun Yaylası Rize ilinin, Çamlıhemşin ilçesine bağlı bir yayladır. Aşağı Kavrun ve Yukarı Kavrun olmak üzere iki kısma ayrılır. Rakımı en düşük 1980 en yüksek 2350 metredir. Rize il sınırları içinde kalan Kavrun Yaylası, Aşağı Kavrun ve Yukarı Kavrun olarak anılmaktadır. Aşağı Kavrun yukarıdakine birkaç km mesafededir. Fakat Aşağı Kavrun yerine Yukarı Kavrun daha bir rağbet görmekte ayrıca Aşağı Kavrun Yaylasına oranla Yukarı Kavrun daha büyüktür. Ayder Yaylasından hergün Kavrun’a birçok dolmuş seferi yapılmakta, bunlardan biriyle buraya ulaşmanız mümkün. Yol tabiki bir çok yayla yolu gibi bozuk. 13 km yi bir saatte alıyorsunuz. İşin en keyifli yanlarından biride bu yollar zaten. Yaylalarda dolaşırken en keyif aldığım anlardan biride yollarda geçirdiğim zamanlar. Kendinizi vahşi doğanın içinde buluyorsunuz. Bir yandan sis bir yandan dar toprak yollar, aniden yolda önünüzden akıp giden bir su, bu su yolu böldüğü için zaman zaman arabadan inip derinliğini kontrol etmeniz gerekiyor. Dar, bir tarafı yemyeşil orman diğer tarafı uçurum yolda tek şansınız dümdüz geçip gitmek ama ortada zeminle bütün bir kaya var araba geçermi altı vururmu diye iddiaya girmeler. Bütün bunları bir yol macerası olarak yaşamak bana çok keyif veriyor.

• Photo of mel6677
    mel6677 Nov 2, 2020

Ayder den başlayan yürüyüş Kaçkar dağlarının en güzel yaylalarını içeriyor. Yukarı Kavrun Yaylasında konaklamak mümkün.

• Photo of KAMPTREK
    KAMPTREK Nov 2, 2020

Çok teşekkürler Gezentihoca . Sayenizde yeni rotalar yeni yerler görüyoruz.

• Mohammad ALsoutary Jul 12, 2021

I need a track guid

Yürüyüş için bir parkur liderine veya onaylı bir ofise ihtiyacım var Numaram 00962780888849

• sezen donmez Apr 18, 2022

Merhaba, parkuru kaç günde bitirdiniz acaba? Nerelerde kamp yaptınız, yaptıysanız tabi?