ΤΡΑΧΥ: Κορυφογραμμή

5 hours
April 30, 2022
April 2022

near Aléa, Peloponnese (Greece)

Ανάβαση από το διάσελο με στάνες Γούπατα ανάμεσα στα όρη Τραχύ και Σκίαθις. Εδώ φτάνουμε με χωματόδρομο ~4,5 χιλιομέτρων που ξεκινάει ανάμεσα στα χωριά Αλέα και Φρουσιούνα και χρειαζόμαστε ~20’.
Εξαρχής πιάνουμε τη ράχη και συνεχίζουμε στην κορυφογραμμή. Από τη μία πλευρά η Αργολίδα, από την άλλη η Αρκαδία. Σήμανση δεν υπάρχει (και δεν χρειάζεται). Έχουμε συνεχώς την επιλογή ανάμεσα στο να κινηθούμε από βράχια και στο να πορευτούμε λίγο χαμηλότερα στην πλαγιά, ανάλογα με τις προτιμήσεις μας, π.χ. χρήση χεριών, θέα 360 μοιρών, μείωση έκθεσης σε κεραυνούς ή άνεμο. Το θετικό είναι πως καμία επιλογή μας δεν είναι δεσμευτική για τη συνέχεια, πάντα έχουμε τη δυνατότητα να αλλάξουμε πορεία. Δέντρα δεν υπάρχουν καθόλου.
Αν και ήταν η πρώτη μας φορά στο βουνό, συστήνουμε να κάνει κάποιος τη διάσχιση της κορυφογραμμής από το σημείο που ξεκινήσαμε (ή την Αλέα) έως το χωριό Αρτεμίσιο. Εμείς δεν είχαμε τη δυνατότητα να τερματίσουμε την κορυφογραμμή: Μοναχική πορεία, έπρεπε να επιστρέψουμε στο σημείο εκκίνησης συν το γεγονός ότι υπήρχε πιθανότητα βροχής (κάτι που επιβεβαιώθηκε την τελευταία 1-1,5 ώρα της πορείας). Εκτιμούμε ότι η διάσχιση θα είναι ευκολότερη από το πηγαινε-έλα που κάναμε εμείς, καθώς τα ανεβοκατεβάσματα στις κορυφές είναι αξιοπρεπή και προς τις δύο κατευθύνσεις.

Ενδεικτικοί καθαροί χρόνοι (μοναχική πορεία):
Κορυφή 1720 - κεραία 1.10
Κεραία - Καρούμπαλο 1.05
Καρούμπαλο - Γούπατα 0.35

Κοπάδια δεν συναντήσαμε αυτή την εποχή, αλλά υπάρχουν αρκετές στάνες λίγο χαμηλότερα που φαίνεται να χρησιμοποιούνται.

Περισσότερες πληροφορίες στις λεζάντες και στα σχόλια των φωτογραφιών.

Βρισκόμαστε σε στάνες. Ανεβήκαμε από τη ράχη στα αριστερά και κατεβήκαμε από πιο χαμηλά στα δεξιά.

Κορυφή Καρούμπαλο

1. Θέα προς τα νότια και τη συνέχεια της πορείας μας 2. Θέα προα τα ΝΔ και το Μαίναλο. 3. Θέα προς τα ΝΑ. Το Λύρκειο με τις ανεμογεννήτριες. Πίσω η κορυφή του Αρτεμισίου και πιο πίσω δεξιά η κορυφογραμμή του Κτενιά. 4. Θέα προς τα ανατολικά και τον Φαρμακά. 5. Θέα προς τα βόρεια. Στο κέντρο πίσω η Ζήρεια και αριστερά ο Χελμός (πιο μπροστά του η Ντουρντουβάνα).

Από τη γιδόστρατα (ή αγελαδό-στρατα) που φαίνεται. Επιστρέψαμε από λίγο πιο ψηλά.

PictographFlora Altitude 5,668 ft

Κορυφή 1720

Εδώ σταματήσαμε για να επιστρέψουμε. 1. Θέα προς τα νότια. Μπροστά η κορυφή Λατσώνα και πιο πίσω Λεσοβίτι. 2. Θέα προς τα βόρεια. Η διαδρομή που κάναμε (και που θα ξανακάνουμε επιστρέφοντας).