TRACK. Puigsacalm i Puig dels llops pels Tossells. 100 Cims (E)

Photo ofTRACK. Puigsacalm i Puig dels llops pels Tossells. 100 Cims (E) Photo ofTRACK. Puigsacalm i Puig dels llops pels Tossells. 100 Cims (E) Photo ofTRACK. Puigsacalm i Puig dels llops pels Tossells. 100 Cims (E)

March 28, 2024
March 2024

near Joanetes, Catalunya (España)

Ruta circular des de Coll de Bracons al Puigsacalm pels Tossells i fins el Puig dels llops.
Des del mateix coll ens enfilem amunt per corriol i pendent constant fins arribar a la base de la Roca del Corb, on trobem la primera part de grimpada amb grapes a les roques i cadenes, es de curta durada però inclinada, seguim cap el Tossell Xic i trobem la segona grimpada en roca, més llarga i més dreta, a l'últim tram molt vertical. Un cop a dalt hi ha unes vistes fantàstiques, que donen valor a l'esforç realitzat.
Seguim cap el Tossell Gros, de fàcil pujada i on ja veiem el Puigsacalm. També amb unes vistes 360º impressionants.
Passem per la Collada fonda i el puig de les Civaderes i ja arribem al cim del Puigsacalm, moment per fer fotos, gaudir de les vistes, Montserrat, la Mola, el golf de Roses i el mar, i uns Pirineus nevadíssims, descansar uns minuts i seguir fins el Puig dels llops, que per arribar-hi cal passar per una esquena d'ase amb uns penjats importants a banda i banda, a dalt una altra visió de tota la zona amb uns Pirineus imponents al fons.
Agafem el camí de tornada desfent durant un temps el mateix d'anada, passant pel Collet dels Clivillers i el Ras de les Civaderes per agafar el prat avall cap a la Font de la Tornadissa, un lloc especialment bonic.
Seguim per corriols entre fagedes gegants passant per la Collada de Sant Bartomeu i arribant al punt final, el coll de Bracons.
Ruta molt molt bonica pels corriols, vistes i boscos infinits de fageda, però que al passar pels dos Tossells fa que sigui d'una dificultat tècnica moderada/alta per les grimpades, la dificultat física es baixa.