Tourdera: Tram Hostalric - Fogars de la Selva

Photo ofTourdera: Tram Hostalric - Fogars de la Selva Photo ofTourdera: Tram Hostalric - Fogars de la Selva Photo ofTourdera: Tram Hostalric - Fogars de la Selva

50 minutes
December 20, 2023
December 2023

near Hostalric, Catalunya (España)

TOURDERA és un itinerari que dona nom a la “Ruta de la Tordera i la riera d’Arbúcies”, tant per senderistes com ciclistes, i que segueix els cursos fluvials de la Tordera, des del seu naixement al Montseny fina a la seva desembocadura.

La ruta comença a la Font Bona a Sant Marçal, lloc del naixement del riu Tordera, i finalitza a la desembocadura (delta de la Tordera), seguint el riu Tordera durant 75 km, o bé seguint la riera d’Arbúcies durant 65 km.

Aquest tram va des d’Hostalric fins a Fogars de la Selva. La informació que dona la web de TOURDERA és al següent:

“Aquest tram de Ruta de la Tourdera, entre Hostalric i Fogars de la Selva, és compartit en tot el seu recorregut amb senderistes i usuaris de la bicicleta. En total, es tracta de 4,5 quilòmetres de recorregut aproximadament, amb un desnivell de pujada acumulat de tant sols 9 metres, pel que la dificultat general del traçat és molt baixa. A l’inici de la ruta, a davant de l’oficina de turisme d’Hostalric (Domus Sent Soví), trobareu un plafó de la ruta. Darrera mateix de l’oficina de turisme trobareu un ampli aparcament on podreu deixar el cotxe. Per iniciar el camí, heu de dirigir-vos cap al carrer Ravalet i agafar la direcció de baixada. En el tram anireu trobant banderoles de seguiment de la ruta i, fora del nucli urbà, també trobareu marques de pintura grogues.

Al final del carrer Ravalet, us trobareu amb la seu de la policia local d’Hostalric i amb la branca de la Tourdera per anar cap a Massanes. En aquest punt, estigueu atents a la direcció cap a Fogars de la Selva, que us dirigiran cap al pont que travessa el riu Tordera. Des d’aquest punt, i durant uns quilòmetres, anireu pel costat del riu i per darrera del polígon industrial de Fogars. Recordeu sempre seguir les banderoles verticals i, en cas de dubte, només heu de seguir les marques grogues de seguiment que us indicaran que esteu en el bon camí. El codi de seguiment d’aquestes marques són els típics de qualsevol itinerari senyalitzat amb pintura: un ratlleta indica que esteu en el bon camí, un creu que esteu en camí equivocat i una marca en angle de 90º us indica un canvi sobtat de direcció o gir.

Gairebé al final del tram, arribareu a la zona esportiva de Fogars de la Selva, molt a prop de l’ajuntament. En pocs metres, i també seguint les banderoles, heu d’arribar fins a Sant Cebrià de Fogars on acaba el tram i on trobareu el plafó de la ruta.”