TOUR DU MONTBLANC (5/10)

September 2, 2018
January 2010

near Meyen, Valle d’Aosta (Italia)

Sortim del refugi Bertonne seguint un "balcó" amb bones vistes sobre els cims de l'Aigulle du Geant i les Grandes Jurasses tot seguint la Val Ferret.
La Val Ferret i la Val Veny són les dues valls bessones de la part italiana del recorregut. En aquest tram hi ha grans glaceres als eextrems: el de la Miage i el de Pre de Bar i en el centre del recorregut i a la part més baixa d'aquest tram hi ha Coumayeur. Tot plegat està dins de la Vall d'Aosta.
Durant el recorregut hem passat pel Rifugio Bonatti i hem seguit pel "balcó" tot travessant boscos de mélèzes (cedres) fins a Arnuova on hem dinat. Les vistes cap al NE són molt maques amb el Col Ferret al fons i cims entre mig com els Mont Rouges de Triolet. De cara hi tenim sempre les Grandes Jorasses.
D'Arnuova hem baixat fins el fons de la Vall Ferret. Hem seguit una estona per un camí i després hem pujat fins el Rifugio Elena (2062 m). Des del refugi vistes immillorables: davant la glacera de Pre de Bar i el Mont Dolent (3823 m) que fa de límit entre els tres països , darrera els prats que pugen fins al Col Ferret que pujarem demà i l'esquerra l'extensa Val Ferret.