Tour des Combins. Etapa 6: Bourg-Saint-Pierre - Coll del Grand Saint-Bernard

Photo ofTour des Combins. Etapa 6: Bourg-Saint-Pierre - Coll del Grand Saint-Bernard Photo ofTour des Combins. Etapa 6: Bourg-Saint-Pierre - Coll del Grand Saint-Bernard Photo ofTour des Combins. Etapa 6: Bourg-Saint-Pierre - Coll del Grand Saint-Bernard

August 15, 2022
August 2022

near Bourg-Saint-Pierre, Canton du Valais (Switzerland)

Sisena etapa d'aquest Tour, que vaig fer el dia 7 d'agost de 2022. Del Bourg-Saint-Pierre (1632 m) pujarem al coll del Grand Saint-Bernard (2473 m) per una de les etapes de la Via Francígena, una històrica ruta medieval que anava de Canterbury a Roma. Per això sortim del poble en direcció S cap a l'embassament de Toules (1810 m), on s'està fent un interessant projecte de parc solar. Un cop travessat el llac, continuem en direcció S i després SW, veient a la nostra esquerra la boca N del túnel del Grand Saint-Bernard, després passarem per la casa i els prats de la Pierre (2039 m). Baixem una mica en direcció a la carretera, que creuem molt a prop d'una xemeneia de ventilació del túnel (en un lloc anomenat l'Hospitalet). Més endavant, travessem la carretera un parell de cops. En aquest punt el camí va molt a prop de la carretera del coll, i passem pel camí antic, també anomenat de Napoléo. Una mica abans de la segona xemeneia de ventilació del túnel, el camí es distancia de la carretera, passa per la Comba des Morts i finalment s'assoleix el coll (2473 m) per les restes del camí històric. Deixem enrere el Mont Vélan, i a part de l'hospici, les duanes i el llac, veiem els característics cims valdostans del Pain de Sucre i Mont Fourchon. Malgrat que queden uns 6.5 km per arribar a Saint-Rhémy-En-Bosses i completar el Tour (totalment factible) decidim passar la resta del dia al Coll, on vam gaudir d'un gran concert d'una banda de música i cap a les 20 h d'una impressionant calamarsada, que va deixar les muntanyes dels voltants ben blanques i la carretera del coll impracticable durant una bona estona.