Tour des Combins. Etapa 1: Saint-Rhémy-En-Bosses-Refugi de Champillon

Photo ofTour des Combins. Etapa 1: Saint-Rhémy-En-Bosses-Refugi de Champillon Photo ofTour des Combins. Etapa 1: Saint-Rhémy-En-Bosses-Refugi de Champillon Photo ofTour des Combins. Etapa 1: Saint-Rhémy-En-Bosses-Refugi de Champillon

August 14, 2022
August 2022

near Saint-Rhémy, Valle d’Aosta (Italia)

Primera etapa d'aquest molt recomanable itinerari de 100 km i 6000 metres de desnivell, que vaig fer el dia 2 d'agost de 2022. El Tour des Combins no és gaire freqüentat, malgrat que els senders estan molt ben indicats, tant a Itàlia com a Suissa. L'editorial Suisse Itinerance ha editat una petita guia "Le Tour des Combins" amb mapes que és bastant útil. Vam decidir fer el Tour en sentit antihorari, de forma que a la primera etapa vam començar al poblet de Saint-Rhémy-en-Bosses i vam acabar al refugi de Champillon. A Saint Rhémy, que és cèlebre pel pernil valdostà de Bosses, es pot dormir a l'hotel Suisse. Se surt de Saint Rhémy (1619 m) seguint en direcció sud la carretera del coll del Grand Saint-Bernard. A la primera corba es deixa la carretera i se segueix una pista entre el bosc, que primer va en direcció Sud i posteriorment fa unes quantes ziga-zagues fins a l'alçada de la casa de Plantaluc. Més endavant es pren un camí que flanqueja en direcció NE, quedant per sota nostre el poble de Saint-Oyen, fins que arribem al prat alpí de Barasson (1865 m), amb la seva gran casa. Fins ara s'han recorregut uns 4 km. Tot seguit travessem el torrent i seguim per pista en direcció SE fins que trobem un camí que s'enfila en direcció N. Aquest corriol que es manté a la mateixa (uns 1900 m) dibuixa una gran "S" (per sota del Mont Paglietta) fins que s'arriba al prat de Plan de Bois (hem recorregut uns 8 km). Davant nostre en direcció E podem entreveure el camí que flanquejant ens portarà al coll de Champillon. Abans, però caldrà baixar uns 100 m de desnivell fins situar-nos a la casa de Ponteilles Desot, travessant abans el torrent. Fins ara hem recorregut 10 km i estem a 1800 m de desnivell. Això vol dir que fins el coll de Champillon haurem de superar 900 metres de desnivell. El camí s'enfila entre el bosc fent llaçades fins a la cota de 2000 m. D'aquí es comença un llarg flanqueig en pujada SE, per sota del Mont Chenaille, que ens deixarà a una cota de 2250 m, per un terreny que es fa més rocallós a mesura que es va pujant, i que en alguns punts pot donar sensació de verticalitat. Un cop se supera l'aresta que baixa del Mont Chenaille el camí canvia de direcció NE. Després es travessa el torrent, es passa per les ruïnes del lloc anomenat Crou de Bleintse (2381 m) i es continua pujant de forma sostinguda fins el coll de Champillon (2710 m). La vista és magnífica i es veu el Mont Blanc, el Rutor, la Grívola, Gran Paradiso, Mont Avic, així com els Monts Gelé i Avril, així com la Fenêtre Durand, un dels objectius del proper dia. Ara només queda baixar 250 m fins l'excel·lent refugi de Champillon (2465 m)