Tour del Canigo. Etapa 2

September 13, 2023
September 2023

near Veïnat d'en Coma, Occitanie (France)

Segona etapa del Tour del Canigó, sortirem del refugi Sant Guillem (1298 m), l'objectiu d'avui és pujar al Pla Guillem (2292 m) i baixar al refugi de Marialles (1725). Són uns 20 kms, amb un desnivell + de 1330 i un - de 925. Una etapa que no hauria de plantejar cap problema, a part de la pujada a Pla Guillem, fàcil tècnicament però llargueta.

CRÒNICA:
Després d'una nit de dormir poquet, de moooolta calor i forces ronquets d'un que no diré el nom... M'aixeco del llit i m'adono que tinc els dits dels peus morats, encara no em fan gaire mal però... 😓

Esmorzem, xerrem amb un home català que ens diu que avui pujarà al Tretzevents, jugo una estona amb el gos pesat, en Buti també hi juga, en Coll també, en Marin... tots acabem jugant amb el gos pesat, perquè no acaba mai les piles i sempre et porta quelcom perquè li tiris. L'Alfons, mentrestant, frega el terra perquè se li ha vessat tota l'aigua dins la motxilla...
Total, comencem a caminar des de Sant Guillem (1288 m), de moment el temps és bo, però la noia del refugi ens ha dit que cap a les 13.00 començaria a ploure.
Al principi anirem pujant per bones pistes fins que al km 2'5 agafarem un corriol preciós que travessa una espectacular fageda. Durant aquesta pujada començo a notar el quàdriceps molt carregat, tinc punxades al genoll dret i em costa doblegar-lo. Anirem guanyant alçada fins a arribar al Coll de Serre Vernet (1805 m).
Pararem una estoneta, a veure si milloro i menjarem alguna cosa.
A partir d'aquí ens queden uns 3 kms alternant baixada i trams planers fins a travessar un rierol amb una petita presa (1580 m). Se'm fa etern perquè el genoll no millora i els dits dels peus, en baixada, em comencen a fer mal.
En Buti em fa un massatge al quàdriceps i sembla que el dolor del genoll millora.
Ara, ja pràcticament tot és pujada fins a Pla Guillem (2292 m), primer per una bona pista arribem fins al refugi dels Estables (1769 m).
Un cop al refugi, comença a ploure amb ganes, ens posem les capelines i continuem, ara en forta pujada i per un corriol bastant pedregós.
Plou a bots i barrals, el genoll no xuta i acabo fent la força de la cama dreta amb els pals, a poc a poc anem guanyant alçada. Els primers 2 kms es fa feixuc, llavors el pendent va afluixant i acabem pujant per uns prats amb força comoditat, tot i la pluja.
Arribem a Pla Guillem, sostre del dia d'avui (2292 m), deixa de ploure, però apareix la boira que no ens deixa veure quasi res del paisatge. Sort que ja hi havia estat amb la bici en un millor dia: https://es.wikiloc.com/rutas-bicicleta-electrica/vallespir-full-83925536

Ara toca la baixada fins al refugi de Marialles (1733 m) i la farem per un corriol molt pedregós que actua de drecera, ja que va creuant la pista principal. Vaig baixant com puc, a poc a poc, però els dits dels peus, sobretot el gros de l'esquerre em fan veure les estrelles. Sobre el km 15'6 trobem la pista principal, l'hauríem de creuar i continuar per la drecera, però els dits dels peus em bullen. Entre en Coll, jo i l'Alfons (que també patia dels peus, ell per llagues) decidim acabar la ruta per pista. És un pèl més llarg però més còmode.
I després de 4 kms de pista arribem a Marialles. El refugi està petat de gent i el lloc que tenen per deixar el material és molt petit, un petit caos perquè tothom vol entrar de cop.
Tot i això, l'habitació on estem és gran i força còmode. Les dutxes amb aigua calenta valen 3 euros. Ens mengem el pícnic que ens han preparat per dinar a Sant Guillem i provem una altra cervesa de les terres de la Catalunya Nord, però aquesta no és tan bona com la del primer dia.
Tinc els dits dels peus negres, plens de sangtraïts i alguns infectats amb petites bosses de pus, penso que potser amb descans, demà estaran millor...
Sopem de primer sopa de verdura (i van 2 de 2), arròs amb pollastre i verdures, taula de formatge i coca de postres, força bé. Durant la nit plourà, però el guarda del refugi comenta que demà al matí no ho hauria de fer i que, si plogués, ho faria a partir de les 13:00, per tant, es podrà pujar per la xemeneia del Canigó sense problemes. Perfecte!