Tour de l’Ourthe

4 hours one minute
November 13, 2021
November 2021

near Durbuy, Wallonia (Belgique)

We beginnen de wandeling met een, onvermijdelijk, stuk aangelegd asfalt pad langs de Ourthe.
Vervolgens doorkruisen we een weide, tussen de koeienvlaaien door, en komen we boven aan een landweggetje uit. Hier wachten ons enkele prachtige uitzichten op.
Nadien duiken we steeds dieper de bossen in, waar de paden een stuk leuker worden. We passeren de magische grotten van Bohon, die zorgen voor een indrukwekkende sfeer.
Uit de bossen gekomen, doorkruisen we een tweede keer een weide, welliswaar ook terug tussen de koeienvlaaien door :).
De wandeling zet verder op gezellige landwegen en bospaadjes, tot we Durbuy weer naderen. Hier krijgen we dan weer een stuk asfalt, maar dit is verkeersluw.
Het einde van de wandeling trakteert ons op nog een adembenemend uitzicht op Durbuy, en vervolgens beginnen we aan de afdaling. Deze zijn trappen in het bos, maar wie wil, kan vlak naast de trappen voor een moeilijkere afdaling gaan :).
Om af te sluiten kan je genieten van een lekker en verdiend appertiefje in één van de vele café’tjes in het super knusse Durbuy.
Kortom een wandeling die de moeite waard is, als je enkele stukken asfalt niet onoverwinnelijk vindt.