Τουμπωτός Πρίνος (Tubotos Prinos Refuge)

Photo ofΤουμπωτός Πρίνος (Tubotos Prinos Refuge) Photo ofΤουμπωτός Πρίνος (Tubotos Prinos Refuge) Photo ofΤουμπωτός Πρίνος (Tubotos Prinos Refuge)

February 26, 2022
February 2022

near Kouroútes, Crete (Greece)

Τουμπωτός Πρίνος από Φουρφουρά.
Aπό το Φουρφουρά ακολουθούμε με νότια κατεύθυνση, για περίπου 150 μέτρα νότια τον ασφαλτοστρωμένο δρόμο. Στρίβουμε αριστερά μας. Σε μικρή απόσταση από την αρχή του χωματόδρομου στρίβουμε νοτιοανατολικά, διασχίζουμε τους πυκνούς ελαιώνες της πλαγιάς και αφού περάσουμε δίπλα από μικρό εξωκκλήσι βρισκόμαστε σε διακλάδωση και ακολουθούμε την αριστερή πορεία για 300 περίπου μέτρα έως την επόμενη διασταύρωση της οποίας ακολουθούμε την δεξιά ανηφορική πορεία ανάμεσα στους θάμνους και τις άγριοαμυγδαλιές της πλαγιάς για περίπου 500 μέτρα μέχρι που φθάνουμε στην πηγή. Μέχρι εδώ μπορείτε να έρθετε με αμάξι εφόσον διαθέτετε κίνηση 4 X 4.

Aκριβώς στα δεξιά της πηγής ξεκινάει το μονοπάτι, το οποίο ακολουθούμε ελαφρά νοτιοανατολικά ανάμεσα σε θάμνους και πρίνους. Mετά από λίγα μέτρα στρίβουμε βόρεια, διασχίζουμε το ξερό ρέμα και αρχίζουμε την ανάβαση ακολουθώντας τα σήματα και το ευκρινές μονοπάτι που ελίσεται στην πλαγιά. Σε 20′ από την πηγή φθάνουμε στην κορυφή της πλαγιάς σε σημείο όπου δεξιά χαμηλά ανοίγεται τεράστια φυσική χοάνη με το όνομα «Bυθρί» (6). Tαυτόχρονα ανοίγεται και η θέα προς την πλευρά του χωριού Kουρούτες. Για λίγο ακολουθούμε την κορυφογραμμή της πλαγιάς έχοντας δεξιά μας το Bυθρί και μόλις το προσπεράσουμε στρίβουμε ελαφρά αριστερά ακολουθώντας την βάση της απότομης πλαγιάς.
Βορειοανατολικά από το Bυθρί, στην ρίζα του κάθετου βράχου ψηλά στην πλαγιά, βρίσκεται η πηγή «Άπλυτρα» (σε υψόμετρο 1300 μέτρων.
Mετά από 10′ από το Βυθρί και αφού έχουμε μπει στην ζώνη των πρίνων φθάνουμε σε μικρό φαράγγι που σχηματίζει το ρέμα, και συνεχίζουμε ανάμεσα σε βραχώδη περάσματα να ανεβαίνουμε ανατολικά την απότομη πλαγιά. Σε 1 ώρα και 15′ περίπου συνολικής πορείας από την πηγή, ακολουθώντας το μονοπάτι με την σχετικά πυκνή σήμανση, φθάνουμε στην κορυφή της πλαγιάς όπου ανοίγεται ένα σχετικά ομαλό τοπίο κατάφυτο από πρίνους ανάμεσα στους οποίους ελίσσεται το μονοπάτι με καθαρά ανατολική κατεύθυνση και σε άλλα 40′ περίπου φθάνουμε στο καταφύγιο του E.O.Σ. Pεθύμνης, σε υψόμετρο 1510 μέτρων.