Tossal del Lletó (100 cims FEEC) i Turó Galliner (IBP=42)

Photo ofTossal del Lletó (100 cims FEEC) i Turó Galliner (IBP=42) Photo ofTossal del Lletó (100 cims FEEC) i Turó Galliner (IBP=42) Photo ofTossal del Lletó (100 cims FEEC) i Turó Galliner (IBP=42)

August 15, 2023
August 2023

near Ortedó, Catalunya (España)

Senzilla i curta excursió a dos miradors de les muntanyes de l'Alt Segre, a cavall entre la Cerdanya i l'Alt Urgell. L'hem plantejat com un doble puja-baixa des del punt d'inici de la ruta.
Estacionem a la Collada de Lletó, on arribem per una pista forestal de 5kms, apta per turismes no massa baixos, que parteix del nuclo d'Ortedó. Hi ha alguns trams molt pedregosos, en els quals cal transitar amb precaució.
La pujada al Tossal de Lletó arrenca per una pista en direcció sud, que als 200m abandonarem en una vira a l'esquerra (direcció est), en trobar una fita. Hem de seguir un corriol molt poc fressat i amb les fites justes, que ens passa inicialment per boss, tot sortejant arbres i brancatges. Un cop sortim del bosc assolim la carena, perfectament fitat i per la qual es fa evident la pujada fins el cim. Allà contemplem una impressionant vista de la cara nord de la Serra del Cadí, amb les seves estribacions més occidentals (Torreta de Cadí) en primera instància.
Desfem el camí per tornar a la Collada del Lletó, on encarem la pujada al Turó Galliner per una pista forestal de pendent suau, inicialment per cara sud assolellada i més endavant per un ombrívol i agradable bosc. Al cim trobem una estructura habilitada com a mirador d'aus, així com cartelleria que permet identificar els cims que ens envolten.

[NOTA: Per a la graduació de la dificultat de les rutes utilitzo l'IBP Index per a senderisme (https://www.ibpindex.com/index.php/es/). Les dificultats que reporto corresponen a persones de preparació física mitjana]