Tossal de l`Àliga - La Geganta Adormida - Lo Tossal

Photo ofTossal de l`Àliga - La Geganta Adormida - Lo Tossal Photo ofTossal de l`Àliga - La Geganta Adormida - Lo Tossal Photo ofTossal de l`Àliga - La Geganta Adormida - Lo Tossal

November 28, 2021
November 2021

near Montcortès, Catalunya (España)

Qualifiquem l'excursió de difícil pel tram entre el Tossal de l'Àliga i la cruïlla amb el camí de l'Hortó (quota 1115 m). La resta és fàcil.
Itinerari: Pista de Peracalç 1230 – Serra de Peracalç - Camí vell de Montcortès – Quota 1240. Camí al Tossal de l’Àliga – Tossal de l’Àliga 1315 – Quota 1270 aprox. - Drecera entre el bosc fins quota 1202 aprox. – Drecera entre el bosc fins quota 1180 aprox. – Coll de la Geganta 1227 – Cap de la Geganta 1253 – Coll de la Geganta 1227 – Descens. Drecera entre el bosc fins trobar el camí de l’Hortó, quota 1115 aprox. – Collet Jornat 1131 – Tossal, quota 1171 – Collet 1160 – Lo Tossal 1181 – Collet 1160 – Collet Jornat 1131 – Camí de l’Hortó – Roca del Cap de la Serra - Peracalç 1169 – Camí vell de Montcortès – Pista de Peracalç 1230.
Descripció:
Itinerari fàcil fins al tossal de l’Àliga.
Des del cim cal retrocedir fins la quota 1275 aprox. i girar en direcció S (rastres de corriol) fins la quota 1270 (waypoint); en aquest punt podríem escurçar la baixada si agafem l'ample canal en direcció S-SE, per anar a buscar la quota 1185 aprox. i enllaçar amb la nostra traça i continuar fins al Coll de la Geganta.
En qualsevol cas, caldrà anar cercant els millors passos entre els arbres i les argelagues; també ens podem trobar amb alguna petita zona rocosa que haurem de negociar sense majors dificultats.
Arribats al Coll de la Geganta, la pujada al Cap de la Geganta és fàcil.
Des del Cap, desfem el corriol fins al Coll de la Geganta i continuem la baixada direcció O-SO, tot cercant els millors passos entre la vegetació fins arribar al Camí de l’Hortó (quota 1115 aprox.), la continuació és fàcil.