Tossal de la Creu (100 cims essencial FEEC)(IBP=25)

Photo ofTossal de la Creu (100 cims essencial FEEC)(IBP=25) Photo ofTossal de la Creu (100 cims essencial FEEC)(IBP=25) Photo ofTossal de la Creu (100 cims essencial FEEC)(IBP=25)

31 minutes
35 minutes
August 20, 2020
August 2020

near Vallferosa, Catalunya (España)

Senzill cim però amb encant. Potser el més laboriós és arribar al punt d'inici, per un seguit de pistes forestals perfectament transitables que parteixen de Biosca. Aparquem a la Masia abandonada de les Freixes, i tot seguit prenem la pista forestal per la que hem arribat en sentit nord. De seguida ens haurem de desviar a l'esquerra passant per la vora d'un camp de cereals fins que veiem una primera fita que ens comença a enfilar. Després d'una travessia mantenint cota en direcció sud, girem a la dreta (oest) per emprendre una pujada decidida, em fort pendent, terra amb pedreta lliscant i matolls de gatosa que li donen un punt d'aventura addicional (no és imprescindible, però millor dur pantaló llarg per evitar el "peeling". Després d'un gir a la dreta prenem direcció nord, ja havent enllaçat amb el camí principal que puja en dos minuts al cim. Vistes a la Segarra, fotos a la creu i al vèrtex geodèsic i fem el retorn tornant sobre les nostres passes. La baixada és curta però cal fer-la amb cura per evitar les més que fàcils patinades.

• Photo of FERRARI100
    FERRARI100 Apr 4, 2024

Ruta fàcil per aconseguir un altre 100 cims.
    Nosaltres vam arribar a les Feixes, lloc d'aparcament, seguint una pista molt bona que surt de la carretera LV3005a, que va de Torà a Solsona.