Tossal de Baldés (1881m).

August 14, 2023
August 2023

near Ansovell, Catalunya (España)

APROXIMACIÓ: A la N-260 després de la Seu, direcció Puigcerdà, anem cap a Arseguel i desprès per una estreta carretera ben asfaltada arribem al petit poble de Cava.

Aparquem el cotxe a la plaça de l'entrada del poble.
Comencem a puja pel primer carrer a munt on trobarem un pal indicador que ens envia a l'esquerra per un camí molt clar i trepitjat però en forta pujada que no el deixarem fins el coll Cristiano on girarem a la dreta en direcció al cim. En el cim hi han construccions suposadament de la guerra contra el fascista.
Des d'aquí tenim unes espectaculars vistes de les muntanyes de l'Alt Urgell, Pla de la Llet i Cerdanya, i sobretot de la Cara Nord del Cadí amb els seus principals cims, Comabona, Costa Cabirolera, Vulturó, Torreta de Cadí, etc i davant mateix l'imponent Canal Baridana.
Volia fer una excursió diferent i baixar per un camí que vaig buscar i no he trobat, així que vaig fer el mateix camí que de pujada.