Tossa plana de Lles i volta per Andorra fins Port de la Perafita

Photo ofTossa plana de Lles i volta per Andorra fins Port de la Perafita Photo ofTossa plana de Lles i volta per Andorra fins Port de la Perafita Photo ofTossa plana de Lles i volta per Andorra fins Port de la Perafita

August 27, 2013
August 2013

near Arànser, Catalunya (España)

Ruta exigent pel desnivell acumulat. No té cap dificultat tècnica. Però, val la pena per les vistes i els paratges que travessa. Impressionant ruta d'alta muntanya. Nosaltres vam fer algun troç corrent per escurçar el temps, però, en Jordi va tenir temps de collir ceps i rovellons, depen de cadascú. L'hem fet el 26 d'agost 2013.
S'inicia a Pradell on s'arriva sense problemes amb cotxe: desde Lles de Cerdanya hi ha pista asfaltada fins el refugi de Cap de Rec i després 4 Km de pista en bon estat per la coneguda autopista. Nosaltres vam dormir a Pradell fent acampada, el refugi està tancat.
De Pradell seguin les fites ens enfilem fins la Tossa Plana de Lles, un cop allà carenem fins la Tosseta i continuem cap al Port de Vallcivera; indicat per fites. Després baixem per un troç de tartera fins al refugi de l'Illa, entrant a les precioses valls d'Andorra i seguim GR passant per un seguit de llacs i el refugi dels Orris fins al Prat de l'Estadell Serrer. Aquí hem de pendre la collada de la Maiana, sender marcat amb groc i vermell; també de molt bon caminar. La pujada fins a la collada és molt dreta i es suavitza prop del refugi de Perafita; aquí pendrem novament les marques de GR i ens enfilem fins al Port de Perafita per entrar novament a Catalunya. Ara ja només ens queda baixar cap als estanys de la Pera i planejar fins Pollineres i cap a Pradell.