Tossa de Mar-Lloret de Mar per Camí de Ronda,Camí de la Costa i per el GR 92

Photo ofTossa de Mar-Lloret de Mar per Camí de Ronda,Camí de la Costa i per el GR 92 Photo ofTossa de Mar-Lloret de Mar per Camí de Ronda,Camí de la Costa i per el GR 92 Photo ofTossa de Mar-Lloret de Mar per Camí de Ronda,Camí de la Costa i per el GR 92

-92 ft
February 9, 2017
February 2017

•   4.7 1 review

near Tossa de Mar, Catalunya (España)

RECORDA si et posiciones sobre " Veure més " (de color blau) que es troba al final de la descripció del recorregut, enllaçaràs amb el programa Google Fotos que té les fotografies de l' excursió.

Sortida de Tossa. Arribada a Lloret.

Sortim de sota la Vila Vella de Lloret on tenim els pal indicadors del Camí de Ronda, que seguirem. El seu recorregut està ben indicat i el camí fressat. El camí ens portarà a diversos miradors. En acabar-se el Camí de Ronda el camí continua sent fressat (és conegut com el Camí de la Costa) i senyalitzat amb pintura blava.
Seguirem pel Camí de la costa que ens portarà fins a la Platja Beach passant per la Cala d'Allà on raja l'aigua i per sobre de la Cala Moltó on trobareu una esllavissada de roques (es passa correctament). Més endavant sortim a la Cala es Llevador on el camí ressegueix més la costa i ens portà a la Cala d'en Carlos on per la seva cara nord-oest puja una escala que ens portarà a trobar una cruïlla de carrers.
N'agafarem un, que està tancat pels vehicles i que ens portarà a la Platja Llorell. La creuarem tota, fins al final de la seva punta sud-oest on un camí que té alguns escalons ens permet de pujar a dalt, on trobem el camí que hem de seguir i que ens porta a l'entrada d'un túnel.
El creuem i baixem a la Cala de Portopí on, per la cara sud, trobem unes escales que ens pugen a tornar trobar el camí que ens portarà a la Platja de Portopí. Anirem fins la seva punta sud on trobem un tros de pedres grosses. Les creuarem uns metres per agafar un camí que puja molt dret (està equipat amb una cadena).
Un cop a dalt, el camí ens porta a la cala Morisca on al costat d'una tanca metàl·lica puja un camí, que ens portarà a trobar una pista forestal, que seguirem tot pujant fins trobar la urbanització de Canyelles on trobem el GR 92 (senyals de pintura vermella i blanca) que ve de Tossa.
A partir d'aquí seguirem sempre el GR que ens portarà a Lloret de Mar. Anirem pel GR ,tot creuant la urbanització, ens baixarà a la platja de Canyelles. Creuarem el Port Nàutic i per unes escales pujarem a trobar un carrer. Creuarem la urbanització i baixarem a trobar el camí de Ronda que va a Lloret.
El varem trobar tancat per una tanca metàl·lica que ens va impedir continuar (tenia un cartell que comunica que la causa és una esllavissada en el recorregut). Varem seguir baixant pel carrer fins trobar un baixant amb escales que porta a la Cala Trons on ens retrobem amb el GR i el Camí de Ronda.
Continuarem per el Camí de Ronda que ens portarà primer a la Cala des Frares i més endavant a sa Caleta, per continuar per tota la platja de Lloret fins a la seva punta sud-oest on agafem el camí (aquí ens retrobem amb el GR 92) que ens porta al monument de la dona Marinera. Un cop gaudit d'aquest mirador seguirem pel camí que ens pujarà al castell de Sant Joan de Lloret.
Cartografia del Institut Cartogràfic de Catalunya

PictographWaypoint Altitude -75 ft

Platja Llorell

PictographWaypoint Altitude -39 ft

Cala d' Allà on raja l' aigua

PictographWaypoint Altitude -88 ft

Trajo de Venècia

• Photo of Vallde.h
    Vallde.h Dec 25, 2019

He fet la ruta en sentit contrari, però sense cap problema. Tot el recorregut està molt ben senyalitzat (marques vermelles i blanques i fletxes+punts blancs). Seguir el track ajuda a saber en quins trams hem de deixar em GR. L'unic punt "complicat" es la baixada a la platja de Portopí, pero es fa fàcil gracies a la cadena i a uns esgraons. Caminadeta variada: passant per cales, urbanitzacions, cami de ronda, fins i tot un tros més dintre bosc... I una bona trencacames!