Toses - Creu de Meians - Vilallobent - Age - Puigcerdà

Photo ofToses - Creu de Meians - Vilallobent - Age - Puigcerdà Photo ofToses - Creu de Meians - Vilallobent - Age - Puigcerdà Photo ofToses - Creu de Meians - Vilallobent - Age - Puigcerdà

September 27, 2013
September 2013

near Toses, Catalunya (España)

Sortim des del costat de l’estació de Toses, i pels carrers del poble anem en direcció a l’església romànica de Sant Cristòfol de Toses (segle XI) on s’acaba el carrer asfaltat, però continua un fresat corriol, que en alguns trams es converteix amb camí, que és va enfilant cap al serrat de Pedracodo fins a trobar la carretera N-152. La seguim durant una estona (aprox. un quilòmetre) direcció muntanya, fins que passat un magatzem, trobem un trencall a la dreta per anar al pla de l'Orri de Baix.

Ens anem enfilant lentament, passant pel mig d'un bosc d’avets petits i on el camí es fa perdedor, però sense representar cap dificultat fins que arribem ja a prat obert, amb amples pastures on hi ha molt bestiar i divisem ja la muntanya de Meians (és un turonet), passat el qual tenim davant el coll de la Creu de Meians, on aprofitem per esmorzar i gaudir de les bones vistes.

Reprenem el camí, agafant el GR-11, que ja no deixarem pràcticament fins al final, baixant cap al clot de Malniu i enfilant-nos tot seguit fins al coll Marcer. Durant tot aquest trams hem anat passant per tot un seguit de fites frontereres. A partir d’aquest coll, el camí és tot una ample pista de baixada fins al corriol que és desvia seguint paral•lel al torrent de Montagut, però ben aviat tornarem a agafar un camí ample que ens conduirà fins al poble de Vilallobent.

Visitem el centre del poble, amb l’església d’estil romànic i reprenem la marxa per una pista asfaltada, que més endavant és converteix en carretera i que seguim, primer cap al poble de Age i desprès cap a Puigcerdà, on acabem la caminada al centre de la població, aprofitant per fer-hi una visita turística.

Durant tot el recorregut, podrem gaudir de molt bones vistes, ja que podrem contemplar entre d’altres, els cims de la serra de Montgrony, el Puigmal, Dòrria, Puigllançada, Tossa d’Alp, la serra del Cadí, Puigpedròs i els cims de la Cerdanya nord, entre d’altres, el Carlit i els Perics.

Sant Cristòfol de Toses

PictographRiver Altitude 3,696 ft

Arribada - Puigcerdà

• Teresa Sunyé Oct 29, 2022

Moltes gràcies Erill per donar-nos la possibilitat de fer unes caminades genials com aquesta. Som uns fans teus i seguin moltes de les teves rutes del Ripollès que ens permeten caminar per llocs molt bonics.

• Photo of erill
    erill Nov 5, 2022

Gràcies Teresa Sunyé pel comentari i ets molt amable amb el teu comentari. M'alegra que les meves rutes siguin del teu interès i que et permetin gaudir dels bonics indrets que hi ha caminant pel nostre país.