Torreta de l'Orri (100 cims).

September 10, 2023
September 2023

near Montenastró, Catalunya (España)

Torreta de l'Orri.

La ruta surt del parking que hi ha just abans de arribar al hotel, a la cota 2000. La millor referència per deixar el cotxe són unes escales metàl·liques que conecten el parking amb el edifici de serveis de la estació d'esquí de Port Ainé.

Si pujeu per les escales arribeu a la zona del bar i la zona de aprenentatge dels petits.

La meva ruta es una via molt directa i en la segona part de la ruta he fet servir la via del telecadira i per evitar les bardisses i arbustos baixos, en la última part he derivat cap a la esquerra.

Com que la referencia son les antenes que es veuen des de baix, crec que lo millor és que cadascú escolleixi la seva ruta donat que tant si pujada per pista de cotxe, pista d'esquí o via del telecadira, la referència és clara.

En el meu cas, donat que he començat molt d'hora i volia evitar el sol ( que avui ha lluït des de primera hora) i ha fet molta calor, les preferit la via directa i gaudir de la ombra de la muntanya mentres ha estat possible.

A dalt del cim i ha dos torres de comunicacions i l'arribada del telecadira. Tanmateix teniu quatre panells de perfil i foto de les vistes. Dos a la vessant nord i dos a la vessant sud.

La tornada la he fet per intuició, barrejant pista d'esquí i pista de cotxe.No te pèrdua, la referència és el hotel i el edifici de serveis.

Si hi ha una cosa a destacar de la Torreta de l'Orri, es la seva posició tan ventajosa en quan a vistes. Es espectacular ja que a la vessant nord pots veure des del Montsent de Pallars fins al Cadí. I entre aquests dos, el Peguera, Montoroio, el coll de Rus, el pic de la mina, el Ventolau, Baborte, Sotllo, Pica d'estats i Monteixo, el Santfons, el Comapedrosa, el Salòria, pic de la Serreta, Casamanya, Costa Cabirolera, Cultural i Torreta del Cadí, entre d'altres.

A la vessant sud tenim, la Gallina Pelada, Cap del Verd, Rasos de Peguera, Port del Compte i Pedro dels Quatre Batlles, el Coscollet, el Cogulló de Turp, Montsec amb el Tossal de Mirapallars i Urgell, la Penya de Sant Alis i el congost de Mont-Rebei.

En fi, no em vull allargar, però si voleu tenir una visió àmplia del nostre Pirineu i Prepirineu, la ascensió a la Torreta de l'Orri ben segur que us deixarà satisfets.

Parquing.

Dejamos pista y seguimos recto