Torres del Paine: Valle del Francés

Photo ofTorres del Paine: Valle del Francés Photo ofTorres del Paine: Valle del Francés Photo ofTorres del Paine: Valle del Francés

December 7, 2023
December 2023

near Estancia Pudeto, Region of Magallanes (Chile)

Magnífica ruta pel braç central de l'emblemàtica W de Torres del Paine, que s'endinsa per la vall del riu Francés, entre Paine Grande o Cuernos del Paine.
Cal agafar el catamarà que surt de Pudeto i en 40 minuts porta al refugi-campament de Paine Grande, on comença la ruta. Al cap de pocs metres s'arriba a una intersecció, on es pot optar per dos camins, que al cap de 2-3 km s'ajunten en el pont penjant que travessa el riu Francés. (Actualment en molt bones condicions)
D'anada vam seguir el camí del sud (dreta), que és molt maco, té moltes Passeres, travessa el bosc cremat i passa per estanys; això sí, és molt ventós i si el vent és molt intens el tanquen.
Un cop travessat el pont, segueixes una plana pantanosa, amb diverses passeres. Quan comences a pujar, no trigues massa en veure el llac Nordsfolk, de blau turquesa, i tot el camí vas veient diferents perspectives del massís del Paine i altres serralades més llunyanes.
Fins al refugi italià la pujada és moderada, però a partir d'aquest el camí es fa més pedregós i pendent. Va seguint el curs del riu Francés, entremig d'un preciós bosc patagònic primari. Al cap d'un km ja comencen a haver algunes obertures al bosc que ofereixen magnífiques panoràmiques.
Nosaltres vam arribar, després de travessar un petit torrent, fins una àmplia obertura que també travessa un torrent, aquest més ampli. Teniem la glacera del Francès al davant mateix, els Cuernos a sobre i al fons els llacs Nordfolsk i Grey i el seu aiguabarreig. Magnífic!
La tornada pel mateix camí fins el pont penjant, on ara vam seguir la variant nord.
Per un problema tècnic, no es va gravar l'anada, que tindria un km més. Així, el total seria d'uns 19,5km. Hi vam estar unes 7,5 h, parades incloses.