Photo ofTorres del Paine del Wellcome Center al Llac Torres. Laguna Base Torres del Paine Photo ofTorres del Paine del Wellcome Center al Llac Torres. Laguna Base Torres del Paine Photo ofTorres del Paine del Wellcome Center al Llac Torres. Laguna Base Torres del Paine

December 2, 2023
November 2023

near Ascencio, Region of Magallanes (Chile)

Excursió amb guía fins el llac Torres a la base de les Torres de Paine.
Hem dormit a Puerto Natales (Xile) i ben dematí ens recull un mini-bus que al cap de dues hores de viatge (carretera fins Cerro Castillo i desprès pista de ripio) arribem a la porta de entrada laguna Amarga , on controlen l’accés al parc natural Torres del Paine . Ja fa dies que varem pagar la entrada amb dia i hora per internet (35 euros). Des laguna Amarga ja veiem les puntes del Torres del Paine.
Arribem al Wellcome Center del Parc Natural Xilè on hi ha banys públics. Comencem a caminar, som una bona colla. Anem per pla i passem vora l’Hotel las Torres Patagonia i també hi ha un camping a la vora. Davant nostre tenim la muntanya “Almirante Nieto” de 2600 metres, va ser un dels impulsors del parc. Travessem un pont de fusta sobre un barranc amb aigua que anirem seguint molta estona pel seu marge dret, sempre per damunt del riu Ascensio . Diuen que era un bandoler “cuatrero” que s’amagava per aquests indrets.
Anem pujant, sempre per camí, veiem darrera nostre , a l’esquerra el llac Nordenskjold. Passem per un tros pelat i ventós i ara el camí baixa fins el Refugio Chileno. Ja entrem al bosc . Es un lloc equipat amb tendes per dormir i també amb servei de restaurant (uns 70 euros dormir i 40 mitja pensió).
Reposem una estona i seguim per bosc vora el riu, fins que ens desviem ca a la nostra esquerra , deixant el riu, per encarar la pujada final. Es un bocí dolent , pendent i pedregós però camí. Som en terreny de roca de granit, que ens recorda el nostre Pirineu.
Ja veiem les puntes, pujada final amb petit revolt fins arribar al llac Torres. Davant nostre el llac, al fons una immensa paret de pedra, la Glacera Torres per sobre i les agulles de les tres Torres del Paine. Ha valgut la pena!
La tornada es la fem pel mateix camí aturant-nos al refugio Chileno per fer una bona cervesa.

Torres del Paine del Wellcome Center al Lago Torres
Excursión con guía hasta el lago Torres en la base de las Torres de Paine.
Hemos dormido en Puerto Natales (Chile) y por la mañana nos recoge un mini-bus que al cabo de dos horas de viaje (carretera hasta Cerro Castillo y después pista de ripio) llegamos a la puerta de entrada de laguna Amarga, donde controlan el acceso. Ya hace días que pagamos la entrada al parque con día y hora por internet (35 euros). Desde laguna Amarga ya vemos las puntas del Torres del Paine.
Llegamos al Wellcome Center del Parque Natural Torres del Paine donde hay baños públicos. Empezamos a andar, somos un buen grupo. Vamos por llano y pasamos junto al Hotel las Torres Patagonia, también hay un camping cerca. Enfrente tenemos la montaña “Almirante Nieto” de 2600 metros, fue uno de los impulsores del parque natural. Atravesamos un puente de madera sobre un barranco con agua que iremos siguiendo mucho rato por su margen derecho, siempre por encima del río Ascensio. Dicen que era un bandolero cuatrero que se escondía por estos lugares.
Vamos subiendo, siempre por camino bien marcado, vemos detrás de nosotros, a la izquierda el lago Nordenskjold. Pasamos por un trozo pelado y ventoso y ahora el camino desciende hasta el Refugio Chileno. Ya entramos en el bosque. Es un sitio equipado con tiendas para dormir y también con servicio de restaurante (unos 70 euros dormir y 40 media pensión).
Descansamos un rato y seguimos por bosque junto al río, hasta que nos desviamos a nuestra izquierda para empezar la subida final. Es un trozo malo, pendiente y pedregoso pero hay camino. Estamos en terreno de roca de granito, que recuerda nuestro Pirineo.
Ya vemos las puntas, subida final con pequeña curva hasta llegar al lago Torres. Delante tenemos el lago, al fondo una inmensa pared de piedra, el Glaciar Torres encima y las tres Torres del Paine que apuntan al cielo. Ha merecido la pena.
La vuelta se la hacemos por el mismo camino deteniéndonos en el refugio Chileno para tomar una buena cerveza.

PictographCar park Altitude 479 ft

200 Wellcome Center

Parc Natural Torres del Paine. Serveis, restaurant i botiga.

PictographMountain pass Altitude 1,556 ft

202 Paso de los Vientos

Avui tenim sort i no bufa gaire el vent

PictographMountain hut Altitude 1,358 ft

204 Refugio Chileno

Ben equipat i MOLT CONCORREGUT. Es particular.

207 Llac Torres

Mirador de les Torres del Paine Una maravella.