Torres de Cabrenys des de la Menera ( 100 Cims del FECC )

Photo ofTorres de Cabrenys des de la Menera ( 100 Cims del FECC ) Photo ofTorres de Cabrenys des de la Menera ( 100 Cims del FECC ) Photo ofTorres de Cabrenys des de la Menera ( 100 Cims del FECC )

2035
May 29, 2024
May 2024

•   4.9 5 Reviews

near la Menera, Occitanie (France)

APROXIMACIÓ : Sortida des de Figueres direcció a Maçanet de Cabrenys N-ll - Gl-503 a Darnius-Maçanet-Costoja-Sant Llorenç de Cerdans-La Menera—deixem cotxe al pàrquing municipal-gratuït a la sortida del poble passat el pont del riu Tex.

ULL DE PEIX : Grau de dificultat física d’aquesta ruta segons el Mètode SENDIF és de (1069)= Exigent —La valoració personal que en faig és d’una ruta (Moderada) sobretot pel desnivell en positiu-Avui, la cirereta de dia és visitar les Torres de Cabrenys—un conjunt d' arquitectura medieval fortificada de grans dimensions—el més important de la regió, documentat al segle XII, situat en la serralada que divideix les conques de la Muga i del Tec-amb una altura màxima de 1326 m. Forma part de la llista dels 100 cims de la FEEC.

RUTA : Sortida des de el Pàrquing Municipal del costat del riu Tex—Prenem el carrer de Dalt,seguim pel camí de la Font de Dalt, passem pel veïnat de la Font de Dalt i continuem pel camí de les Torres de Cabrenys, que no deixarem fins arribar al seu cim—Una ruta ben senyalitzada que passa per corriols-pistes-fagedes-rouredes-Arribada al mas les Estanoses.. veiem una escultura de grans dimensions d’un Bou força realista—deixem la pista per prendre un corriol a mà esquerra que ens duu al Coll de les Estanoses-seguit del Puig Ballador-Seguim i ja veiem la primera Torre del Castell, dita també Torre de Senyals—A l’entorn hi ha una zona de picnic amb taules i bancs.. ho aprofitem per fer el nostre esmorzar i el XUCA-MULLA

La segona Torre és a poca distància fem una petita grimpada de molt bon fer—i ja només ens queda fer el cim amb les restes del Castell i de la seva capella dita de Sant Miquel—estem a 1.342m. gaudim del lloc amb unes vistes úniques de 360º al Massís del Canigó-Plana de l'Empordà, el Comanegre i Puig de les Bruixes.—Anem de baixada amb molt de compte cap al Pla del Castell .. aquest tram té molt pendent—anirem trobant senyalització direcció la Menere amb pistes de bon fer fins a destí.

Ruta des de la Menera passant per:
- Font de Dalt (0.1 km)
- Font de les Estanoses (1.9 km)
- Coll de les Estanoses (2.6 km)
- Puig Ballador (3.0 km)
- Torres De Cabrenç (3.4 km)
- Torres de Cabrenç (3.8 km)
- La Menera ( 11.6 km)

OBSERVACIONS:
***Tota activitat relacionada amb aquest track queda sota la responsabilitat de la persona que la realitzi. La informació facilitada és mera referència personal sobre aquesta.
*Fotos d’inici a final
*Durada de la ruta 5:27’min.
*Recordeu,s’ha de pujar a la muntanya com un vell,per arribar-hi com un jove.

PictographRiver Altitude 2,559 ft

• Photo of Pere Homs Joaquim
    Pere Homs Joaquim May 29, 2024

Ruta inèdita per a mi.
    Ha merescut molt la pena.
    Les Torres de Cabrenys, un exemple d'arquitectura militar d'una época reculada, en són la cirereta.
    Una ruta de bon fer, i si és ben acompanyat com avui, és perfecte.
    Mercès Qfelip per proposar, documentar i publicar aquesta caminada.

Qfelip May 29, 2024

Pere Homs Joaquim : Pere, me n’alegro molt que t’hagi agradat—un goig compartir-la junts .. mercès per valorar-la !!

• Photo of Joan56
    Joan56 May 29, 2024

Una ruta interessant amb unes vistes espectaculars, les torres molt maques i el camí molt ben senyalitzat

Qfelip May 29, 2024

Joan56 : Moltes gràcies Joan per comentar-la i valorar-la—però sobretot per compartir-la !!

• Francesc saguer ayats May 29, 2024

Excursió 💯 per terres del Vallespir pujant a les Torres de Cabrenç des de la Menera i passant per les Estanoses.
    No hem tingut vistes cap al Canigó, però si cap al Coral, Comanegra, Montnegre, Puig de la Llibertat on neix La Muga...

Qfelip May 30, 2024

Francesc saguer ayats . Gràcies per compartir-la plegats .. aquesta és una excursió que mai et deixa indiferent .
    Xicu, mercès per valorar-la !!

• Photo of Jaime Peituvi
    Jaime Peituvi Jun 5, 2024

Una caminada genial

• Photo of Robert Oliva
    Robert Oliva Jun 5, 2024

Gracies per penjar-la

Qfelip Jun 5, 2024

Robert Oliva : Gràcies !!