Torres de Cabrenç (1.342 m) Vallespir 100 cims

Photo ofTorres de Cabrenç (1.342 m) Vallespir 100 cims Photo ofTorres de Cabrenç (1.342 m) Vallespir 100 cims Photo ofTorres de Cabrenç (1.342 m) Vallespir 100 cims

April 7, 2022
April 2022

near l'Abadia, Occitanie (France)

Anem a a la Catalunya Nord (Vallespir), després de passar el Coll d’Ares seguim fins a Tech ens hem de desviar cap Serralonga un cop passat trobem una pista la “route de Can Tony “ la seguim fins arribar al torrent de Can Toni on deixem els cotxes.
Iniciem L’excursió per un sender que puja suaument fins arribar a una bonica fageda, aviat veiem la primera Torre molt ben conservada, també hi ha unes taules de fusta. , és la torre dels Senyals, s’utilitzava per comunicar-se de torre en torre, de dia es feia servir fum i de nit foc. La segona torre, més amunt situada sobre un rocam ,no està tan ben conservada, era la guarnició. La tercera edificació força més enrunada era el recinte principal de la fortificació, el castell amb l'església de sant Miquel, es la torre mes alta i es considera el cim hi ha un tram emmurallat i un una taula orientativa, per pujar s’han posat uns cables passa mans, les vistes son magnífiques , Pirineu , Vallespir , el Comanegra ..
Excursió curta però molt bonica, es una zona molt transitada i tot el conjunt de torres es molt interessant.
La tornada pel mateix camí, hi ha poca cobertura de mòbil.