Torrelles de Llobregat-Coves de Can Riera Circular

Photo ofTorrelles de Llobregat-Coves de Can Riera Circular Photo ofTorrelles de Llobregat-Coves de Can Riera Circular Photo ofTorrelles de Llobregat-Coves de Can Riera Circular

October 16, 2022
October 2022

near Torrelles de Llobregat, Catalunya (España)

Entretinguda excursió per les muntanyes del Baix Llobregat. Sortint de la zona poliesportiva, on aparquem, comencem a caminar pel Camí de Can Roig, per així fer un recorregut circular que ens portarà a tornar des del camí clàssic, molt més concorregut, que duu a les Coves de Can Riera.
Fins a Can Riera el camí és una barreja entre pistes i corriols, molt amables per la seva pau i tranquil·litat i l'exuberant vegetació, amb pi pinyer i alzina com a arbres més comuns i arbusts com l'heura, el roldor, l’arítjol a les zones més torrenteres. L'orientació és senzilla, llevat d'un petit corriol que surt d'un estret regueró on la línia elèctrica és la millor referència. Fer cas del track. Un cop a Can Riera ja hem fet tot el desnivell de pujada. Baixem uns centenars de metres i de seguida trobem el desviament a les coves de Can Riera. Ull, que força sovint l'accés està prohibit per la fragilitat de l'indret, un lloc realment màgic on l'aigua, el vent i l'erosió pel pas del temps han fet meravelles amb la vermellosa argila. Espai extremadament fràgil, insisteixo.
De tornada a la pista la tornada no té cap dificultat, ni tècnica ni d'orientació, deixar-se anar i gaudir de les vistes.
Caminada molt bonica i que es pot fer en 3 horetes amb tota tranquil·litat, o les que calgui si volem gaudir amb calma de coves, vistes i l'esmorzar.

PictographSports facility Altitude 322 ft

PictographRiver Altitude 443 ft

Torrent

• danakrac Sep 25, 2023

A las cuevas está prohibido acceder, por lo demás la ruta es muy buena