Torrelles de Foix - Les Dous - El Clapí Vell - Puig de l'Àgila - (Alt Penedès)

Photo ofTorrelles de Foix - Les Dous - El Clapí Vell - Puig de l'Àgila - (Alt Penedès) Photo ofTorrelles de Foix - Les Dous - El Clapí Vell - Puig de l'Àgila - (Alt Penedès) Photo ofTorrelles de Foix - Les Dous - El Clapí Vell - Puig de l'Àgila - (Alt Penedès)

May 10, 2024
February 2024

near Torrelles de Foix, Catalunya (España)

17-02-2024

La sortida d'aquesta caminada la fem des de la carretera BV-2122 de Torrelles de Foix, baixem pel c/Font Fresca i el camí de les Dous o dels Horts, a 640 m trobem la Font d'Encovens i un xic més amunt les Passeres de les Piscines de les Dous, tot seguit el conjunt de les Font de les Dous. Sortim de la font en direcció (O) per pujar a la Cova del Toixó, una vegada visitada, seguim per la pista primer passant pel Collet de Ferranelles i més tard pel Coll dels Quatre Termes des d'on anem i tornem del Puig del Clapí Vell.
Altre cop a la pista seguim fins a trobar la Plana de les Bruixes, en aquest punt hi ha una gran bassa contraincendis, pel costat del tancat de la bassa, surt el corriol que puja al Puig de l'Àliga, de baixada anem fins a la bassa i seguim pel corriol que surt en direcció llevant, baixant els plans dels Caus de Ferranella, on trobem la pista del camí de Torrelles de Foix, un tros més avall passem pel costat d'una barraca de vinya, ja estem arribant al poble, però abans d'arribar passem per la Font Fresca situada sota les arrels d'un plataner. Ja sols queda desfer el camí del matí.

Salut i Muntanya.

1.1 Torrelles de Foix

1.2 Font Freca

1.3 Camí de les Dous

1.4 Font d'en Còvens

Photo of1.5 Passera de la Piscina de les Dous Photo of1.5 Passera de la Piscina de les Dous Photo of1.5 Passera de la Piscina de les Dous