Torre de Madeloc (100 cims) del Coll de la Serra (100 cims)

Photo ofTorre de Madeloc (100 cims) del Coll de la Serra (100 cims) Photo ofTorre de Madeloc (100 cims) del Coll de la Serra (100 cims) Photo ofTorre de Madeloc (100 cims) del Coll de la Serra (100 cims)

October 16, 2021
October 2021

near el Rimbau, Occitanie (France)

La Torre de Madeloc es a la llista dels "100 cims" de la FEEC com un cim ESSENCIAL. Segurament el varen posar com a tal per les meravelloses vistes que té de la costa del Rosselló, especialment si us fa un dia clar com varem tenir nosaltres.
Malgrat la seva modesta alçaria (656 m) sempre ha estat un punt de guaita per vigilar la costa.
Deixem l'auto a la carretera al Coll de la Serra ( com a tal en Google Maps). Som damunt Colliure.
Ja trobem el primer dels pals indicadors que ens acompanyaran tota l'estona.

Caminem un tros de pista pedregosa (accès limitat) i arribem al Mas de la Serra on hi ha una cabana de caçadors ( Equip del Senglar).
Cap a l'esquerra un corriol s'enfila per la carena rocallosa amunt , es un tros força pendent on cal de vegades grimpar una mica. Trobem un trencall cap a coll de Molló que deixem. Senyals groges ens porten fins les Bateries de Tallaferro.
Ja tenim a contrallum la torre de Madeloc davant nostre.
Aqui tenim una pista que seguim fins una mica més enllà del coll de Tallaferro. Amunt pel camí, ben consevat que fent alguna ziga-zaga porta fins dalt del CIM.
Pel camí vistes de Colliure, Poert-Vendres i Banyuls sur Mer. I de les vinyes, riquesa de la terra abans del turisme.
Primer tenim a l'extrem nord una cabana de fusta, al centre la gran TORRE, (ara de telecomunicacions), a la punta de migdia les restes d'un fortí on hi ha les millors vistes al SUD.
Per una pista asfaltada seguim direcció sud fins la Bateria 500. Aqui prenem un corriol que enllaça amb el GR-10 que surt de Banyuls de la Marenda. Es un tros força pla i ben solejat, passa per les runes de les Tines del Reig, on antigament feien vi que transportaven per aquest camins. La Torre ens queda damunt a la dreta. Puja una mica fins el coll de Formigó i ara baixem fins el Coll Vallaura. Aquí hi arriba una pista per 4 x 4 i es pot pujar al Puig de Sallafort.
Seguim vorejant direcció NORD i trobem un cartell que indica corriol al Coll de Tallaferro.
Ja falta menys pel Mas de la Serra i el auto.

Una excursió MOLT BONICA, fico de dificulñtat moderada per la pujada a les Bateries de Tallaferro

Aparcament

A coll de Molló

Indicacio i trencall

Bateries

Coll Tallaferro

A la torre

Madeloc nord

Photo ofTorre de Madeloc '100 cim' Essencial Photo ofTorre de Madeloc '100 cim' Essencial Photo ofTorre de Madeloc '100 cim' Essencial

Torre de Madeloc '100 cim' Essencial

Bateria 500

Deixem la pista asfaltada i agafem corriol.

GR - 10

PictographRuins Altitude 1,514 ft

Tines del Reig

Coll Formigó

Petit coll en el GR

Coll Vallaura

ES pot pujar al pic Sallafort des aqui, hi arriba una pista per 4 x 4.

trencall amunt cap a bateries Tallaferro

Es pot pujar al coll Tallaferro