Torre de l'Angel masos de ponent Els Obits La Mola

Photo ofTorre de l'Angel masos de ponent Els Obits La Mola Photo ofTorre de l'Angel masos de ponent Els Obits La Mola Photo ofTorre de l'Angel masos de ponent Els Obits La Mola

May 14, 2021
May 2021

near Matadepera, Catalunya (España)

Bonica excursió que sortint de la Torre de l'Angel ens permet fer-nos una idea de la serra de Sant Llorenç, amb vistes a les dues bandes.

Deixem l'auto en l'aparcament de la Torre de l'Angel, el primer que es troba pujant cap a coll d'Estenalles. Baixem a la riera de les Arenes i tot seguit trenquem a la dreta seguint la pintada LA MOLA. Anem per una pista apta per vehicles fins a Can Garrigosa, te uns prats davant amb molt bona vista de la Roca del Corb (a la serra de l'Obac).
Seguim la cómoda pista enmig del bosc fins arribar a Can Pèlecs o Can Pelacs un dels masos mes bonics del parc on encara conreen un gran hort.
El vorejem per dalt i agafem el camí a la dreta que puja a la carena per la canal del Pi Tort, peró aviat ens desviem a l'esquerra per un estret sender que ens durà vora can Bofí, passant per un forn de calç.
Can Bofí es un petit mas, envoltat d'una tanca metal·lica que seguim fins que comencem a pujar una estona. Aviat som a la carena dels Ginebres.
Seguim direcció llevant i ens trobem un desviament, de pla a la esquerra aniriem a la sesta de l'Arç, el del mig voreja el Morral Gran i el de la dreta va fins l'extrem del Morral des on tenim unes de les millors vistes de tota la banda de ponent de la serra de Sant Llorenç i de la del Obac a l'altra banda.
Tornem al camí carener i arribem al collet dels Tres Termes on trobem "l'autopista" Montcau-La Mola. La travessem i baixem a veure la Font Flavia ( amb aixeta i aigua ben bona). Donem el tomb per l'extrem dels Obits, molt bones vistes de la Vall d'Horta.

Ens aturem a fer un mos als Obits i tornem a l'autopista per pujar a la Mola passant vora el Morral del Drac. La baixada la fem cap a Can Robert pel camí habitual, molt més concorregut que el de pujada.

001 La Torre de l'Angel

Bon lloc per aparcar. Es troba abans del edifici, que nomès es veu parcialment.

002 Can Bofí

Petit mas, avui tancat. Sembla en bon estat.

003 Trencall

Coll de Ginebres, aqui s'ajunten diversos camins i senders. Aviat trobem el Morral Gran

004 Font Flavia

Es pot beure, almenys a l'hivern i en temps de pluges

005 La Mola

La muntanya del terme de Matadepera que tots els excursionistes del Vallès Occidental senten com a seva. Es un dels "100 cims" de la FEEC i potser un dels cims més visitats de Catalunya.