Torre de l'Angel camí de la Senyora santa Agnès

Photo ofTorre de l'Angel camí de la Senyora santa Agnès Photo ofTorre de l'Angel camí de la Senyora santa Agnès Photo ofTorre de l'Angel camí de la Senyora santa Agnès

7 hours one minute
2052
April 24, 2021
April 2021

near Matadepera, Catalunya (España)

Ultim dia de confinament comarcal pel COVID
Clàssica excursió a Santa Agnes sense pujar a la Mola. Anem pel camí de la Senyora i tornem pel Morral del Drac i la canal de l'Abella.
Sortim del aparcament de la torre de l'Angel, el tros fins Can Robert es planer i serveix per escalfar. Pugem cap a Can Pobla, algun tros per pista i un cop aquí seguim per la pista sense agafar el trencall a l'esquerra cap a la Mola.
Arribem al camí dels Monjos que puja des els Diposits, cruïlla on conflueix el camí que puja també des de Castellar del Vallès. Anem amunt direcció la Mola una mica i aviat a la dita Plaça Catalunya ens desviem a la dreta i comencem el camí de la Senyora.
Es un bonic camí que voreja la Mola per la banda de llevant, hi ha trossos molt bons i altres on cal anar amb comte. Quasi sempre va per dins el bosc, però de tant en tant s'obren balconades amb unes fantàstiques vistes de la Castellassa de Can Torres, cingles de Gallifa, el Farell i el Puig de la Creu. Al darerra els cingles de Bertí i Tagamanent. Al fons sempre el Montseny.
Va passant per diverses balmes i vorejant. Un cop passada la Balma de la Pinassa , que es coneix perque te una cova d'aixopluc ennegrida pel fum , es passa el torrent de la canal Freda.
Vigileu aquí d'agafar amunt seguint unes marques groges, es el millor camí. Nosaltres no ho vam fer i varem vorejar una zona aèria que fa una mica de yu-yu.
Més endavant es troba el forat, un bon entreteniment i ja entrem a la canal de Santa Agnès, a l'altra banda el turó de les Nou Cabres.
Quan trobem el camí ben marcat que baixa del Morral del Drac cal anar una mica amunt fins trobar la fita que ens indica el trencall a Santa Agnès que ens queda a la dreta.

Santa Agnès son les runes d'un antic convent entaforat a la roca, molt curiós. Restes d'una ermita i té una cova amb unes piques on recollien aigua. Val la pena.
Ens aturem a dinar i tornem fins la fita de ferro, seguim el camí amunt deixant a l'esquerra el senyal a la font Soleia fins arribar al Morral del Drac o Cova del Drac.
La baixada la fem per la canal de l'Abella fins a Can Robert i a l'aparcament.

Hem passat un agradable dissabte en molt bona companyia.

Torre de l'Angel

Bon lloc per aparcar.

Cami de la Senyora

Entrada des el camí dels Monjos. El camí va vorejant per sota la vessant de llevant de la Mola, amb alguns trossos estrets i pendents. Es ben entretingut fins la canal de Santa Agnès. Molt bones vistes cap a l'est fins el Montseny.

Font del Senglar

Petits bassals en una balma on hi abeuren els senglars

Photo ofBalma 'perdedora' o potser Balma Clara Photo ofBalma 'perdedora' o potser Balma Clara Photo ofBalma 'perdedora' o potser Balma Clara

Balma 'perdedora' o potser Balma Clara

Cal vigilar aquí, seguir recte i no baixar cap a la dreta per un camí evident.

PictographCave Altitude 2,666 ft

Balma de la Pinassa o fosca

Aixopluc. Hi havien fet foc.

El Forat

Força divertit, cal grimpar una mica. Si vols es pot fer la volta per fora i no passar-hi

Fita de ferro

Va molt bé trobar-la. Pujant del camí de la Senyora es a la dreta. Quan es baixa del morral del Drac, Santa Agnès a l'esquerra

Santa Agnes

L'ermita de Santa Agnès és una capella construïda sota la roca, prop del monestir de Sant Llorenç del Munt, del qual en depenia. Està situada en la cova que porta el seu nom. Està documentada des del segle XIV i va tenir culte fins a la darreria del segle XVIII. Sembla que hi havia existit una comunitat femenina que depenia de Sant Llorenç del Munt. La capella te unes boniques arcades gòtiques.

Baixant

El Cingle dels Cavalls darrera nostre.