Torre de la Maçana des de Lavail (100 Cims FEEC) *

Photo ofTorre de la Maçana des de Lavail (100 Cims FEEC) * Photo ofTorre de la Maçana des de Lavail (100 Cims FEEC) * Photo ofTorre de la Maçana des de Lavail (100 Cims FEEC) *

2 hours
June 11, 2023
June 2023

near la Vall, Occitanie (France)

Anant per la D 618 a la Catalunya nord, arribem a Saint André, creuem el poble i sortim en direcció a La Pave per una carretera estreta que ens mena fina a Lavail (La Vall).
Abans d’entrar a aquest últim poble, els mesos d’estiu, del 1 de Juliol al 15 de setembre, el transit està restringit, haureu de deixar el cotxe abans d’arribar-hi, haureu de caminar un parell de quilòmetres més entre anar i tornar fins el punt d’inici que es troba a l’altre costat del poble.
Ala sortida del poble, entre els carreres Cremin de Sant André i carrer Assolellat trobem una tanca que barra el pas, just al seu davant trobem un lloc per deixar el cotxe, només ho cap un cotxe. Davant el dubte preguntem a un senyor gran que hi havia a la casa del davant, i en un perfecte català ens diu que no hi cap problema per deixar el cotxe en aquest lloc.
Comencem a caminar passant el pal que tanca el camí i als quatre-cents metre trobem una zona habilitada com a pàrquing i una tanca que barra el pas als cotxes, aquí comencen algunes rutes que han trobat l’anterior barrera oberta.
Al poc de passar aquesta tanca trobem una altra al costat d’un gran dipòsit i una torre de telecomunicacions.
Passem la tanca, seguim una estona i trobem un pal indicador, aquí deixem la pista i seguim amunt a l’esquerra, per anar pujant per l’antic camí de la Reserva Natural del Bosc de la Maçana, un bosc amb exemplar majestuosos d’alzines sureres i que puja al costat del Còrrec dels Oms.
El camí va pujant a estones més fort, però ben marcat amb punts grogs i bastantes fites i que en poc més d’un quilòmetre supera uns tres-cent metres de desnivell.
En poca estona trobem una bifurcació, seguim amunt cap a l’esquerra.
De seguida una altra bifurcació que seguim a la dreta i un altre ben a prop que també seguim a la dreta.
Una mica més amunt trobem una altra bifurcació, ara seguim a l’esquerra per al cap d’una estona arribar al Roc del Grill, aquí s’acaba la pujada forta, tot i que encara ens queda pujar més de 260 metres, però de manera més suau en uns dos quilòmetres.
El camí segueix cap a la dreta i a uns cinc-cents metres trobem el Coll del Pomer, seguim pel mateix camí endavant.
El camí continua fent petites pujades fis que arribem a una petita collada, aquí trobem un pal indicador que ens diu que a la dreta es troba el nostre objectiu, també diu deu minuts i cinc-cents metres, però en pujada i son més aviat quinze els minuts.
Poc abans d’arribar podem contempla el nostre objectiu al que arribem tot seguit.

Va haver-hi un temps que la Catalunya Nord va formar part del Regne de Mallorca (1276 – 1349). D’aquest passat lligat a les Illes, resten vestigis en el territori.
La mort de Jaume I el Conqueridor (1276) i l'aplicació del seu testament (1262) deixaven a l'infant Jaume com a rei de Mallorca juntament amb altres possessions que formaven la Corona de Mallorca; amb les Illes Balears, els comtats del Rosselló i la Cerdanya, el vescomtat de Carlat i la Senyoria de Montpeller va formar el regne de Mallorca (1262), que va deixar al seu fill Jaume II de Mallorca (1276).
La Torre de Maçana forma part del sistema defensa de l’antic regne de Mallorca, juntament amb la Torre de Madeloc vigilaven la costa mediterrània i el pas entre el Rosselló i l’Alt Empordà a la comarca de l’Albera.
la Torre de la Maçana té una forma cilíndrica, fa més de 20 metres d’alçada per 4,6 metres de diàmetre interior i está parcialment refeta.

La tornada pel mateix camí.