Torre de Goà, Vernet

December 1, 2019
December 2019

near Vernet-les-Bains, Occitanie (France)

Una bonica excursió de tardor al peu del Canigó, la Torre de Goà.

Es surt de la part sud de Vernet (Conflent), al costat d’un gran casalot antic balneari, per aparcar millor al balneari actual. S’inicia amb una pujada per escales, es veu un forat que sembla un pou de glaç i el camí segueix per una pujada forta entre bosc. Un indicador ens senyala el Tour de Goa i els pics per on passarem, Pic de la Pena i Puig de la Falguerosa. El sender segueix pujant amb fort pendent fins un punt on s’obre el bosc i es comença a veure per on anirem. Tota la pujada hem anat veient l’àmplia plana de Vernet. Al Pic de la Pena es veu a baix, al fons de la vall, el poble de Castell de Vernet (Casteil) i a mitja muntanya, confós amb els seus colors, Sant Martí del Canigó. Més amunt núvols.

Seguint el camí es passa pel Pic de la Falguerosa i es veu la torre de Goa. El camí s’ha eixamplat, la vegetació ha canviat, més prats i entre els boires hem pogut veure algun moment el cim del Canigó. Una última pujada i s’arriba a la torre de Goà. Llàstima dels núvols ja que el lloc sembla que té molt bona vista. Una taula d’orientació ajudaria a situar-nos si veiéssim alguna cosa...cauen algunes gotes que fan inútil que esperem a que millori.

Aquesta torra és una fortificació construïda els segles XIII o XIV, formava part del sistema de vigilància dels Reis de Mallorca. Es va utilitzar pels exèrcits fins 1670.

De tornada reprenem un petit tram de l’últim camí i girem direcció Saorra (Sahorre), anant a passar pel coll de Manxes i el Pla d’Amunt. Algun tram del camí està una mica perdut però en general és molt ben senyalitzat. Es comença per prats amb arbusts, i més avall s’entra als boscos. Es troba molta varietat vegetal, boscos de roures, de castanyers, hem vist bedolls, pins, boix grèvol, alzina, faig... Amb la tardor aquests boscos estan preciosos. Quan s’ha baixat quasi tot el desnivell anant en direcció a Vernet est es troba un corriol que ens deixa al punt de partida.

Hem trigat el que indicaven els rètols, suposo que el dia ennuvolat hi té a veure, ja que si no es presta a entretenir-se mirant les vistes. Fer la volta a la tardor, però, sembla molt recomanable.

• ccriado Apr 9, 2023

Ruta molt maca amb bones vistes al Canigó, Sant Martí del C...

Només al final de la tornada el trak no segueix cap camí o potser s'ha perdut el csmí. S'ha d'ignorar el trak i continuar el camí perfectament senyalitzat fins una cruïlla on es gira a la dreta i de seguida retrobem el trak.

• Photo of jmcorbella
    jmcorbella Apr 10, 2023

Gràcies ccriado pels comentaris. No entenc que ha passat amb el track però amb la teva explicació es deu poder seguir.