Photo ofTORRE DE FONTAUBELLA: Font de Fontesaubelles, LES CREUS, Rasa dels Teixos, Recingle de la Mola, Racó del Teix i Font del Teix Photo ofTORRE DE FONTAUBELLA: Font de Fontesaubelles, LES CREUS, Rasa dels Teixos, Recingle de la Mola, Racó del Teix i Font del Teix Photo ofTORRE DE FONTAUBELLA: Font de Fontesaubelles, LES CREUS, Rasa dels Teixos, Recingle de la Mola, Racó del Teix i Font del Teix

May 3, 2023
May 2023

near la Torre de Fontaubella, Catalunya (España)

ACLARIMENT.- Tingueu en compte que al passar el track pel Base Camp ha donat unes dades que no son les correctes, principalment els desnivells (Crec que pot ser degut a que al anar per sota el cingle, en algun punt, la traça queda marcada per sobre). Be, les dades que considero mes correctes, tenin en compte el que m’ha donat el GPS al acabar el recorregut son:
Distancia recorreguda, 10,97 Km.
Desnivells (Positiu/Negatiu) d'uns 580 metres
Altura mínima de 405 metres
Altura màxima de 840 metres.

RECORREGUT: Preparat principalment per fer el tram de “Les Creus”, que segons he llegit, va ser obert per l’Ajuntament de la Torre el 2019. Transcorre per indrets força interessants i per zones panoràmiques, amb tot, no es un recorregut fàcil ja que el terreny, majoritàriament es pedregós i de mala petja. El considero com a moderat per a caminadors habituats a trescar per la muntanya.

APROXIMACIÓ: Per fer aquest recorregut, nosaltres hem deixat els cotxes en un bon espai que hi ha al costat de la carretera T-322, entre els PK 19 i PK 20 (Entre els pobles de la Torre de Fontaubella i Colldejou), just en el punt on la creua el sender que puja a la Mola per la Canal del Mig.

DESCRIPCIÓ DEL RECORREGUT: Al costat d’on deixem els cotxes (WP 01, agafem el sender, direcció a la Canal del Mig, fins que poc mes amunt arribem a un camí (WP 02), on el deixem i anem a la dreta, passem pel costat de les restes de la Caseta del Sord (WP 03) i poc després per sota d’uns marges i de la Cabana de pedra seca de Cal Sort (WP 04), ens arribem fins a l’indret (WP 05), on s’hi troba la bassa i la Font de Fontesaubelles (Fa pena, no hi ha ni una gota d’aigua), tornem uns metres enrere, fins a trobar un panell informatiu i una senyalització a la dreta (WP 06), es el punt on comença el bonic sender que l’Ajuntament de la Torre va recuperar i obrir el 2019 (una molt bona feina), per arribar a l’indret de les Creus i enllaçar mes endavant amb el que puja de la Torre, direcció a la Canal Fosca. L’agafem i comencem a pujar, passem pel costat de les restes d’una caseta (WP 07) i seguim fins a trobar una fita al terra (WP 08), es el punt on cal anar uns metres a la dreta, per veure les “DOS CREUS”, que es troben una mica separades l’una de l’altra (WP 09 i WP 10), tornem al sender i seguim amunt, passem per una petita tartera (WP 11) i tot seguit per la Rasa dels Teixos, una costeruda canal entre roques (WP 12), ja mes planerament, passem per una carbonera (WP 13) i poc mes endavant enllacem amb el sender (WP 14), pel que pugem fins arribar al recingla de la Mola, just als peus de la Canal Fosca o del Corb (WP 15), anem a l’esquerra, seguint el pas que va per sota de les cingleres, deixem a la dreta un petita cova (WP 16) i mes endavant l’entrada a la Canal del Mig, seguim fins al bonic Racó del Teix (WP 17) i poc després estem a la Font del Teix (WP 18), que encara degota una mica, aviat comencem a sortir del recingla i anem a enllaçar amb el GR 7-3, pel que anem baixant, es un tram feixuc, amb força pendent i molta pedra, en el que es fàcil lliscar (aneu en compte si el feu de baixada), ja a baix, creuem el Camí del Corral del Batllet (WP 19) i anem a enllaçar amb el sender o Camí de Colldejou a la Torre de Fontaubella (WP 20), l’agafem anant a l’esquerra, aviat tenim un nou encreuament senyalitzat (WP 21), sols ens queda seguir tota l’estona el sender direcció a la Torre per arribar als cotxes.

ORIENTACIÓ: No es un recorregut complicat de seguir, si be, tot i que es van trobant senyalitzacions, considero que aquestes no son suficients pel que recomano que si el voleu fer porteu el GPS amb el track baixat per seguir-lo.

01 Punt d'inici i fi del recorregut

Hi ha un bon espai per aparcar al costat de la carretera

02 Encreuament

Deixem el sender de pujada a la Canal del Mig i anem pel camí de la dreta.

PictographRuins Altitude 1,531 ft

03 Caseta del Sord (Ruïnes)

PictographRuins Altitude 1,355 ft

04 Treballs de pedra seca

05 Indret de la Font de Fontesaubelles

Avui malahuradament sense una gota d'aigua

Agafem sender a la dreta

PictographRuins Altitude 1,390 ft

08 Trencall a la dreta (FITA)

Es el punt d'entrada a l'indret de les Creus

09 Primera Creu a la dreta

10 Segona Creu a sota les roques

11 Petita tartera

12 Canal (Rasa dels Teixos)..