Törökvár 25, Mađarska

2002
May 31, 2015
May 2015

near Máriakéménd, Baranya megye (Magyarország)

31.5.2015.
Törökvár, Máriakéménd, Mađarska

Dužina staze: 24,8 km
ukupan uspon 470 metara
vremenski limit 8 sati
kotizacija 900 ft

Akcija u brdima oko Vilanya, regija Baranja, udaljenost od Subotice 150 km putem preko Kelebije,Baje i Mohača.

Ne mnogo teška akcija po zanimljivom terenu kao dobra relaksacija nakon jučerašnjih 140 km vožnje biciklom.
Usput nas je pratila sitna i povremena kiša. Ja sam se pripremio za letnji ambijent, nisam čak ni vremensku prognozu gledao, bio sam siguran da mora biti lepo i sunčano vreme. Po dolasku u mesto Mariakemend čuli smo od organizatora da je kiše bilo svugde okolo samo ne u Mariakemendu. Dakle biće onako kako sam poželeo.

Nakon brzo obavljenih prijava i ekspres doručka krenuli smo asfaltnim putem ka KT 1 udaljenom 1,4 km od starta. Taman da se zagrejemo. Sledi kratak povratak do crkve i silazak sa asfalta pa povratak ka centru Mariakemenda i odlazak do KT 2. KT 2 je jedan krst, većina kontrolnih tačaka na ovoj akciji čine izvori ili krstovi, zaista ih ima na svakom koraku. Od KT 2 se vraćamo ka naselju, svega 200 metara od puta je vinski podrum Rott. A u podrumu...Balašević je u jednoj pesmi lepo rekao, ikebana, prava ikebana...prvo smo kao što je red overili naše učesničke knjižice pa seli za sto i prionuli na mast i hleba, vina svakojaka, bilo je tu i rakije i soda vode da se sve to pomalo razblaži. A tek smo prešli 7 km. No, bar smo shvatili zašto je limit za prelazak staze 8 sati, jer ko ovde zasedne njemu će i tih osam sati biti malo.

Nahranjeni i napojeni krenuli smo dalje naizmenično overavajući prolazak na kontrolnim tačkama sa izvorom ili kraj nekog krsta. Staza je bila trasirana većim delom kroz šumski pojas sa manjom promenom nadmorske visine, najveći uspon je bio tek nešto ispod sto metara visinske razlike. No, to uopšte nije umanjilo lepotu ove akcije.

Možda je najmanje lep bio deo između KT 7 i 8 kada smo morali preći 6,5 km pri tome na nekim delovima prolaziti blatnjavim stazama. Ipak ljubaznost domaćina i usluga na kontrolnim tačkama su sve nadomestili.