Photo ofTORELLÓ AL MOLÍ DE LA RIERA DE SANT PERE DE TORELLÓ. ANADA PER EL PR-C 47 I TORNADA PER EL CAMÍ DEL VORAL I EL CAMÍ GROC Photo ofTORELLÓ AL MOLÍ DE LA RIERA DE SANT PERE DE TORELLÓ. ANADA PER EL PR-C 47 I TORNADA PER EL CAMÍ DEL VORAL I EL CAMÍ GROC Photo ofTORELLÓ AL MOLÍ DE LA RIERA DE SANT PERE DE TORELLÓ. ANADA PER EL PR-C 47 I TORNADA PER EL CAMÍ DEL VORAL I EL CAMÍ GROC

October 31, 2023
October 2023

near Torelló, Catalunya (España)

PRÈVIA: PR-C 47 Camí vora Ges. Itinerari que segueix el curs del riu Ges, enllaçant les poblacions de Torelló i Vidrà, passant per llocs tan emblemàtics com la Fontsanta, Forat Micó, la Tosca de Degollats o el Salt del Molí.
Pel que fa al desnivell, té dues parts molt diferenciades. La primera part que va de l’inici del recorregut fins passats uns 4 km de Sant Pere de Torelló, és més aviat planer pujant sols un centenar de metres durant uns 11 km, mentre que la  segona part puja uns 400 metres de desnivell en uns 7 quilòmetres. Sempre resseguint el riu Ges. Nosaltres avui fem una mica menys de la meitat del recorregut, fins el Molí de la Riera a Sant Pere de Torelló.
El Camí del Voral i el "Camí Groc" van paral·lels a la ctra. BV-5224 de Torelló a Collada de Bracons. Avui fem servir el tram des de la sortida de Sant Pere de Torelló fins l'entrada de Torelló.

RECORREGUT: Aiguabarreig del Ges i el Ter a Torelló darrera del Pavelló d'esports; Ptge. de Manuel Colomer, Rbla. de les Pollancredes, Pont de Can Puchades, Ptge. del Firal, Pont de Malianta, els Tres Ponts, Túnel sota la via del tren, sota el Molí del Viver, sota Can Vidal i el Molí de Mas Andreu, anem a veure l'Aqüeducte de l'Aníjol, Font del Raig, Font Pudenta, la Fontsanta, Pont de Targarona, El Molí, La Fàbrica de Targarona, al costat de la Resclosa de Targarona, Palanca i Passera dels Mesclaments, Urbanització de la Riera de Sant Pere de Torelló, C. de la Riera i Molí de la Riera on deixem el PR-C 47 i ja tornem a Torelló.
Pont de la Riera sobre el riu Ges, ctra. BV-5224 que agafem anant a l'esquerra, C. de Sant Antoni Maria Claret, Av. de Joan Maragall, al final del poble i a la gasolinera agafem el Camí del Voral que va paral·lel a la ctra. i fins el Pont de l'Aníjol, ara agafem el "Camí Groc" fins l'entrada a Torelló, C. de Jaume Balmes, Plaça de Sant Fortià, Pont de Can Puchades i a partir d'aquí, desfem el camí d'anada fins el punt de sortida.

OBSERVACIONS: El PR-C 47 Sender del Ges te un total de 17,6 km, avui n'hem fet 8 per tant en falten 9,6 km.
El tros que hem fet està totalment desbrossat i ben senyalitzat a partir de la sortida de Torelló, encara que no te pèrdua doncs va sempre paral·lel al riu Ges, per cert avui mancat d'aigua.

TEMPS CAMINANT= 3:07 hores (4,5 km/hora)
TEMPS DESCANS= 0:10 hores
TEMPS TOTAL= 3:17 hores (4,3 km/hora)

9:27 h. Sortida. Zona esportiva Municipal. PR-C 47

Sortida. Zona esportiva Municipal. PR-C 47

PictographBridge Altitude 1,668 ft

Esquerra i al final del Pont a la dreta. Pont de Can Puchades. Bucle anada i tornada

PictographBridge Altitude 1,666 ft

10:25 h. La Fontsanta

La Fontsanta

PictographBridge Altitude 1,752 ft
Photo of10:35 h. Pont de Targarona. Dreta i al final del Pont a l'esquerra Photo of10:35 h. Pont de Targarona. Dreta i al final del Pont a l'esquerra Photo of10:35 h. Pont de Targarona. Dreta i al final del Pont a l'esquerra

10:35 h. Pont de Targarona. Dreta i al final del Pont a l'esquerra

PictographBridge Altitude 1,820 ft

Palanca dels Mesclaments

PictographRiver Altitude 1,822 ft
Photo of11:10 h. Passera dels Mesclaments. A la dreta el Fornès i a l'esquerra el Ges Photo of11:10 h. Passera dels Mesclaments. A la dreta el Fornès i a l'esquerra el Ges

11:10 h. Passera dels Mesclaments. A la dreta el Fornès i a l'esquerra el Ges

Passera dels Mesclaments. A la dreta el Fornès i a l'esquerra el Ges

Esquerra. Urbanització de la Riera

11:16 h. Dreta

Dreta

Esquerra

Photo of11:20 h. Molí de la Riera. Final anada. Deixem PR-C 47 Photo of11:20 h. Molí de la Riera. Final anada. Deixem PR-C 47 Photo of11:20 h. Molí de la Riera. Final anada. Deixem PR-C 47

11:20 h. Molí de la Riera. Final anada. Deixem PR-C 47

Molí de la Riera. Final anada. Deixem PR-C 47

11:24 h. Molí de la Riera, ja de tornada

Molí de la Riera, ja de tornada

PictographBridge Altitude 1,892 ft

Pont de la Riera sobre el riu Ges

Aparcament sobre Urb. La Riera. Esquerra seguint ctra.

11:35 h. Monument al Torner

Monument al Torner

Photo of1145 h. Sortim de Sant Pere de Torelló. Agafem el Camí del Voral de la carretera Photo of1145 h. Sortim de Sant Pere de Torelló. Agafem el Camí del Voral de la carretera

Sortim de Sant Pere de Torelló. Agafem el Camí del Voral de la carretera

El Pla de la Guàrdia

12:01 h. Agafem Camí Groc

Agafem Camí Groc

Photo of12:09 h. Vista de Sant Vicenç de Torelló Photo of12:09 h. Vista de Sant Vicenç de Torelló Photo of12:09 h. Vista de Sant Vicenç de Torelló