Photo ofTOPPER: Wandelen Waalse Ardennen Le Moulin de Bayehon W 6,7 Km Reinhardstein-Longfaye Photo ofTOPPER: Wandelen Waalse Ardennen Le Moulin de Bayehon W 6,7 Km Reinhardstein-Longfaye Photo ofTOPPER: Wandelen Waalse Ardennen Le Moulin de Bayehon W 6,7 Km Reinhardstein-Longfaye

January 31, 2019
January 2019

near Ovifat, Wallonia (Belgique)

Een topper: een wandeling om niet te vergeten, toch zeker en vast nu er veel sneeuw lag.
Ik bestempel deze wandeling onder middelmatig, maar met zoveel sneeuw mag deze gerust moeilijk worden genoemd.
Net als vele andere wandelingen gaan we hier langs de Warche. We vertrekken vanaf de Parking van het kasteel van Reinhardstein en wandelen eerst hier de poort binnen. Hou links aan en volg " Warche". Ik weet uit ervaring dat de poort niet altijd open is. Ga dan "op de weg naar de poort" over het brugje links. Je moet denken dat je volledig beneden moet geraken. Dus niet te lang omhoog, dan kom je uit aan de dam van Robertville.
Dit is een andere wandeling. Er is ook een heel groot verschil met het uitzicht omdat bij de vorige wandelingen langs de Warche gedaan zijn in de het zomer van 2018. Daarom wou ik perse deze doen maar in de winter. Daar ik zonder GPS wandelde liep het fout en is de wandeling voor mij wat te lang geworden. Er lag dan ook 30 tot 40 cm sneeuw. Gelukking waren er toch een tweetal koppels voor me, zo ko ik samen met Woods een redelijk pad volgen. Maar tot mijn grote verbazing, en het grote geluk, kwan ik langs Le Moulin de Bayehon. Hier was ik al eens geweest op wandeling Longfaye 1. Ook een prachtige wandeling met de grootste natuurlijke waterval van het land. Het had de moment geweest om dit te zien, het debiet op de rivieren was groot. Maar ik was al zeer tevreden met de stop in de Taverne Restaurant, waar ze heel vriendelijk waren en ze Woods nog kende. Ook één familie welke ik onderwegen tegenkwam kende Woods hier direct. Na het vertrek hier moesten we steil omhoog door een bospad welke uitkwam op de weg. Deze weg hebben we gevold voor een kleine 500 meter. LET OP: ik denk dat er geen zout gebruikt was maar ik heb Woods zijn pootjes na de wandeling toch afgespoeld. Ook opletten in de haarspeldbochten, we hebben op deze 500 meter 2 ongevallen gezien. Op het einde moeten we nog over de binnenwegen naar de parking van Reinhardstein.

Parking Reinhardstein-Longfaye

U
near Ovifat, Wallonia (Belgique) by walkerinwoodsWalking distance: 4.97 mi. - 8 km.

Elevation min: 403 meters max: 557 meters
Uphill: 190 meters down: 190 meters
Type: Loop
U
Upload your trail to wikiloc.com →

WP1 en Foto' s

by walkerinwoodsCoordinates (lat,lon): 50.460799,6.089759
Elevation: 435 meters

Upload your waypoints to wikiloc.com →

Photo ofWP5 en Foto' s En eet en drankgelegenheid Photo ofWP5 en Foto' s En eet en drankgelegenheid Photo ofWP5 en Foto' s En eet en drankgelegenheid