Topli do, babin zub, midžor,dugo bilo,topli do

Photo ofTopli do, babin zub, midžor,dugo bilo,topli do Photo ofTopli do, babin zub, midžor,dugo bilo,topli do Photo ofTopli do, babin zub, midžor,dugo bilo,topli do

August 26, 2018
August 2018

near Topli Do, Central Serbia (Serbia)

Topli do, babin zub, midžor,dugo bilo,topli do

Staza kreće od škole u Toplom dolu i prati kolski put sve dok ne izađe podno Babinog zuba. Levo vam je Babin zub a desno poznata staza koja vodi do Midžora. Sa Midžora se vratite do staze kojom ste došlinpa krenite u suprotnom pravcu ka vrhovima tri čuke. Nakon nekih 300-400 metara krenite u spust travnatim brdašcetom koji se zove Dugo bilo. Nemate stazu,samo retka markacija ponekad ali je sve jasno vidljivo kuda se krećete.
Na spustu ka Toplom dolu, nakon Dugog bila naići ćete na brojne utabane staze. Neke od njih imaju markacije a neke ne i uglavnom su to pastirske ili lovačke staze. Spust je skoro ceo livadskog tipa a samo nekih 50ak metara zalazi u šumu.
OPREZ: Upravo mnoštvo tih stazica može zbuniti i odvesti u nepoželjnom pravcu. Pratite i proveravajte ovaj trek koji povezuje sve te stazice i bezbedno će vas dovesti nazad u Topli dol. Inače,ovaj spust,tj, trek koji prati spust smo ispitali više puta kombinujući razne varijante. Potpuno je tačan i bezbedan, samo ga pratite.

Propustio sam uneti point za IZVOR koji se nalazi u šumi pokraj samog kolskog puta na usponu ka Babinom zubu, ne možete ga promašiti,izuzetno hladna voda i izdašan izvor. Postoji i izvor prilukom spusta,naićićete ukoliko pratite trek ali računajte da tu gotovo uvek ima stotinak krava pa se teško može prići. Pre uspona na Babin zub, na nekom 8. Km od starta imate i kafić gde se takođe možete snabdeti vodom, poslednje mesto pre kretanja na Midžor koje ima vodu.

Neka vas ne obeshrabri dugo trajanje treka. Dobar deo vremena smo izblejali upravo u tom kafiću zavaljeni u ležaljke sa pogledom u daljinu.

Trek je od 30km uz skoro 1800m kumulativnog uspona, traži dobru kondiciju a mi smo dobrom koordinacijom popeli i planinare malo slabije kondicije. Sve što vam treba je dug letnji dan.

Gotovo ceo uspon na Babin zub ide uz Rekitsku reku, a kasnije celim grebenom,pa i spustom uživate u 360 stepeni pogledu. Vredelo je svakog pređenog metra

Start, škola Topli do

Brdo Dugo bilo

Kraj

• kocicgogan Jun 14, 2022

Od Midzora se niste spustili u Topli Do grebenom Dugo Bilo, vec drugim grebenom , Udica. Ta staza ima delimicno markacije. Greben Dugo Bilo je preko Kovanog Dola.