Tongaz Selge

April 12, 2015
November 2014

near Yeşilvadı, Antalya (Türkiye Cumhuriyeti)

Tongaz Selge
Tongaz Yeşvadi köyünün eski adı. Belki Yeşilvadi de güzel ama bu eski isimler neden değiştirilir ben anlamıyorum. Antalya'ya yaklaşık 80 km ama gidiş 2 saat kadar sürüyor. Serik ilçesine bağlı bu bölgeden, güzel vadiler geçerek Selge Antik Kenti'nin bulunduğu Altınkaya eski adı Zerk olan harika bir köye varılıyor.
Selge, antik Pisidya bölgesinin dağ kentlerinden biridir. Toroslar’ın güney yamaçlarında, denizden 1250 metre yükseklikte kurulmuştur. Selge ilk para basan Pisidya kentidir. Kuruluşu ile ilgili kesin bilgi veren Akamenid Pers standartlarına uygun olarak bastırılan sikkelerin tarihi ise M.Ö. 5. yüzyıldır. Güneydeki tepe üzerinde şehri koruyan kuleli sur duvarları kısmen görülebilir. Şehrin ana giriş kapısı da bu bölümde bulunmaktadır. Duvarların kuzeyinde tepe üzerinde biri Zeus, diğeri Artemis'e adanmış iki tapınak kalıntısı yer alır. Pazar yeri (agora) anıtsal çeşme binası, mezar alanı (nekropol) ve Bizans dönemine ait kilise Selge’deki diğer kalıntılarıdır.
Ancak aracın sizi alması için çok dolaşması gerekiyor. Buraları yürümek bile epey zahmetli oluyor. Ama yeşile bakmaya doyamıyorsunuz. İlkbaharda yeşil, sonbaharda sarı yapraklar. Bu parkurun bir kısmı patika, bir kısmı orman yolu. Yine köyler, sade bir yaşam ve güzel insanlar dolu. Yürüyüşe Yeşilvadi köyünün girişinden başlayıp köyü ve okulu görmek güzel oluyor. Sonbaharda bol dağ çileği oluyor, sandal ağacının meyveleri. Selge'ye doğru yaklaştıkça Bozburun dağını da seyretmek mümkün. Selge'ye vardığınızda yerli halk bir şeyler satmak için sizi karşılıyor. Burada çay içebileceğiniz bir dükkan bulunuyor, bu bölgenin çetin cevizi ve keçiboynuzu pekmezi benim tercihlerim.