TΟΜΑΡΟΣ

Πορεία: 3100μ
Ωρες: 1,45
Σήμανση:όχι
Από το χωριό Βαργιάδες συνεχίζουμε για Αχλαδέα. Μετά 2,5 χλμ περίπου συναντάμε στα δεξιά το ξωκκλήσι του προφήτη Ηλία απ’ όπου και ακολουθούμε χωματόδρομο κακής βατότητας. Μετά 3,2 χλμ βγαίνουμε σε οροπέδιο.
Από εδώ αρχίζει η πορεία μας. Διασχίζοντας το οροπέδιο συναντάμε διασταύρωση παλιών χαράξεων δρόμου. Παίρνουμε την αριστερή και την ακολουθούμε ως το τέλος της. Μπαίνουμε για λίγο σε σάρα και στα δεξιά μας βρίσκουμε καλοπατημένο γιδόστρατο που βγαίνει σε κορυφή ράχης. Προχωράμε για 150μ περίπου καβάλα στη ράχη. Στο τέλος της βρίσκουμε διασταύρωση γιδόστρατων . Προτιμούμε το αριστερό, που στην αρχή του είναι για λίγο κατηφορικό, αλλά μας προωθεί πιο ομαλά. Μετά το πρώτο ρέμα που συναντάμε το γιδόστρατο χάνεται. Συνεχίζουμε παίρνοντας πλαγιαστά το βουνό, στοχεύοντας τον αυχένα αριστερά μας. Βγαίνοντας στον αυχένα ανηφορίζουμε δεξιά για την κορυφή. Από την κορυφή έχουμε ωραία θέα στα βουνά της βόρειας και κεντρικής Πίνδου, τα βουνά του Σουλίου και των Ιωαννίνων με την λίμνη τους.

TOMAROS

Η κορυφή Τόμαρος 1974μ

AFHEN

Τέλος αυχένα

AFHENAS

Αυχένας

REMA

Το δεύτερο ρέμα που περνάμε

MONKATO

ξωκκλησι του προφήτη Ηλία

• Photo of panoskrt
    panoskrt Jan 6, 2011

Κάναμε σήμερα μια μικρή παραλλαγή της διαδρομής αυτής. Ανάβαση 3'15΄΄ μαζί με στάσεις. Από τον αυχένα και πάνω με καμιά 20αριά πόντους χιόνι. Από κορυφή να βλέπεις Γκαμήλα, Τζουμέρκα, Αμβρακικό, Παξούς και Κέρκυρα!

soula satlani Jan 7, 2011

Φαντάζομαι Πάνο , ότι είχε καλή ορατότητα , χαρά σε σας που την πετύχατε!
    Με ένα χαλαρό περπάτημα και μάλιστα με χιόνι , τόσος πρέπει να είναι ο χρόνος ανάβασης!
    Καλά να περνάτε!

soula satlani Jan 7, 2011

...και για να το κάνω πιο σαφές , για τον χρόνο ανάβασης...
    η διαδρομή μέχρι LAKA έχει γίνει με αυτοκίνητο, από εκεί κι επάνω μέχρι κορυφή, είναι 1,45 ώρες.

• michalis tsoumpos Apr 25, 2012

μεχρι την λακκα εχω παει και ειναι υπεροχα...θελω πολυ να ανεβω φετος το καλοκαιρι .....