Το μονοπάτι της Κοκκινοσκουφίτσας

May 25, 2021
May 2021

near Lagkadikia, Central Macedonia (Greece)

Το μονοπάτι της Κοκκινοσκουφίτσας
ή
Λ5β: Λαγκαδίκια-Τρανή ράχη-εκκλησάκι-ρέμα-κεραία (κυκλική)

Η διαδρομή είναι όμορφη και κατάλληλη για παρέες που θέλουν να κάνουν κάτι το διαφορετικό, για άτομα που θέλουν να γυμναστούν στην φύση, και για οικογένειες με παιδιά άνω των 12 ετών.

Η διαδρομή είναι ευχάριστη ακόμη και το καλοκαίρι, αρκεί η ώρα εκκίνησης να είναι στις 7 π.μ. και έχει διάρκεια περίπου 3 ωρών ή 2:15 χωρίς καθόλου στάσεις.

Το σημείο εκκίνησης καθώς και ο τερματισμός είναι το Νηπιαγωγείο Λαγκαδικίων. Αν έχετε ένα μπουκαλάκι ή κάποιο δοχείο, μπορείτε να πάρετε εύκολα νερό από τις βρύσες που βρίσκονται πίσω από τα κάγκελα.

Ξεκινάμε με κατεύθυνση νότια προς το Κέντρο Φιλοξενίας Προσφύγων το οποίο παρακάμπτουμε από την δυτική πλευρά. Αμέσως μετά στρίβουμε αριστερά με κατεύθυνση ανατολικά.

Μόλις περάσουμε τα ερείπια από το πρώην μαντρί Γιαννάκογλου, κατευθυνόμαστε προσωρινά νότια για 50 μέτρα (ανάμεσα στους λόφους) και συνεχίζουμε ανατολικά για άλλα 300 μέτρα.

Βρίσκουμε και ακολουθούμε το μονοπάτι που κατευθύνεται νότια και ανεβαίνει στην Τρανή Ράχη. Κάνουμε στάση σε σημείο με ωραία θέα προς το χωριό Λαγκαδίκια και προς όλο τον κάμπο.

Συνεχίζουμε στο μονοπάτι μέχρι να συναντήσουμε χωματόδρομο. Προχωράμε 50 μέτρα νότια στον χωματόδρομο και ακριβώς στην στροφή βγαίνουμε δεξιά και ακολουθούμε μονοπάτι που καταλήγει κατηφορικά στο ποταμάκι κοντά στον χώρο της Πρωτομαγιάς.

Περνάμε απέναντι το ποταμάκι και με λίγο ψάξιμο βρίσκουμε στα 50 μέτρα τον χωματόδρομο που ανεβαίνει προς δυτικά.

Στο ψηλότερο σημείο της διαδρομής συναντούμε ένα εκκλησάκι και 50-100 μέτρα πιο μετά στον χωματόδρομο, ψάχνουμε αριστερά να βρούμε την είσοδο του μονοπατιού της Κοκκινοσκουφίτσας.

Ακολουθούμε κατηφορικά το δροσερό ρέμα, κάτω από την πυκνή σκιά των δέντρων και αν είναι Φθινόπωρο, θαυμάζουμε τα υπέροχα λουλουδάκια που φυτρώνουν κατά εκατοντάδες.

Καθώς κατηφορίζουμε το ρέμα, η ορατότητά μας είναι συνεχώς το πολύ 20 μέτρα, λόγω των στροφών και της βλάστησης. Σε κάποιο όμως σημείο κι ενώ έχουμε αρχίσει να αισθανόμαστε ότι βλέπουμε τον ουρανό πιο καθαρά, η ορατότητα αυξάνεται απότομα στα 50 μέτρα. Σε αυτό ακριβώς το σημείο είναι η διασταύρωση με το Βλάχικο ρέμα.

Στρίβουμε αριστερά, και μετά από 20-30 μέτρα που θα χρειαστούμε για να αποφύγουμε την βλάστηση, συνεχίζουμε δυτικά μέσα στο Βλάχικο ρέμα.

Καθώς ακολουθούμε το ρέμα, κάποια στιγμή συναντάμε διακλάδωση με άλλο σκιερό και εντυπωσιακό ρέμα χωρίς καθόλου βλάστηση στην κοίτη του, όπου και το ακολουθούμε με βόρεια κατεύθυνση.

Το ρέμα αυτό είναι πολύ άνετο στην διέλευση και καταλήγει σε αδιέξοδο ακριβώς κάτω από κεραίες κινητής τηλεφωνίας. Μόλις 20 μέτρα πριν το αδιέξοδο ανηφορίζουμε για τελευταία φορά σε μονοπάτι και μετά από λίγο ανεβαίνουμε πλαγιά εδάφους που έχει σχήμα αμφιθεάτρου.

Από το αμφιθέατρο κατηφορίζουμε στον χωματόδρομο και αμέσως μετά ακολουθούμε μονοπάτι που έχει κατεύθυνση προς το χωριό.

Μόλις φτάσουμε στο ποταμάκι, περνάμε απέναντι μέχρι την άσφαλτο και κατηφορίζουμε ως το Νηπιαγωγείο όπου και ολοκληρώνεται η διαδρομή μας.

AMFITHEATRO

Σχήμα εδάφους που μοιάζει με αμφιθέατρο

ASFXOM

Διασταύρωση άσφαλτος-χωματόδρομος

EKKLISAKI

KERAIES

KOKKINOSKOUFITSA

Τον Οκτώβριο έχει πολύ όμορφα λουλουδάκια.

MONXOM

THEA

σημείο θέας

XOMREM

Βρίσκουμε την είσοδο στο ρέμα ψάχνοντας ΝΔ από το σημείο.