تنگ مرغک-رونیز استهبان-فارس

December 24, 2023
October 2023

near Rownīz-e ‘Olyā, Fars (Iran)

گزارش برنامه :تنگ مرغک استهبان
باشگاه کوهنوردی ردپا
تاریخ اجرا : 1402/7/28
مدت زمان برنامه :یک روزه
موقعیت جغرافیایی :در دامنه کوه جنوبی رونیز و از توابع شهرستان استهبان
آثار باستانی :دارای چند آسیاب سنگی تاریخی مربوط به زمان قاجار
پوشش گیاهی :دارای درختان سرسبز چنار و گردو و انار و انجیر
مسیر دسترسی به تنگ مرغک :از فسا به سمت استهبان که حرکت کنید نرسیده به استهبان فرعی می‌بینید که می توانید با ماشین تا پارکینگ مرغک بروید.
آنتن‌دهی :در تمام طول مسیر و تنگه مشکلی وجود نداشت.
شرح برنامه :طبق برنامه ریزی ها ساعت 5:30" تمامی دوستان سرحال و پر انرژی از خیابان هوابرد شیراز مشتاقانه آماده شروع یک روز نو در کنار همنوردانشان بودند در ساعت 5:45" حرکت کردیم به سمت تنگ مرغک بعد از یک ساعت در مجتمع گردشگری باغ ملی توقفی 30" داشتیم برای صرف صبحانه سپس به سمت مقصد به راه افتادیم.
ساعت 8:50"به پارکینگ مرغک رسیدیم .بعد از انجام نرمش و گرم کردن ساعت 9:15" پیمایش شروع شد. پس از کمی پیمایش در مسیری هموار به منطقه ای رسیدیم پر از درخت و در کنارمان چشمه هایی با آب زلال و گوارا که قابل شرب بود. بعد از چندین استراحت ساعت 11:45" به مکانی بسیار زیبا در کنار چشمه و دارای هوایی مطلوب رسیدیم که سرپرست برنامه آنجا را برای استراحت و صرف ناهار در نظر گرفت و قرار شد ساعت 14 همگی آماده برگشت باشند در مسیر برگشت با همکاری صمیمانه دوستان 12 کسیه زباله پر شد از زباله‌هایی که رهگذران آن منطقه در طبیعت رها کرده بودند .بعد از یک ساعت پاکسازی به اتوبوس رسيديم و پس‌ از شستن دست ها و پوشیدن صندل به سمت شیراز حرکت کردیم در حالی که یک توقف کوتاه در مسیر داشتیم ساعت 18 خیابان هوابرد بودیم و روزی خوش را در کنار همنوردان دوست داشتنیم سپری کردیم.