تنگ فیل به تنگ رزی.

January 26, 2024
January 2024

near Par Āhū, Fars (Iran)

ابتدا خودتون رو به پَراهو رسانده و به مسیر چهل دخترون وارد بشوید به ضلع شرقی تنگ فیل بروید و از همان اول شروع به ارتفاع گرفتن کنید و به سنگ کیل ها هم دقت کنید و‌کم‌کم ارتفاع بگیرید مسیر کم کم به سمت شمال متمایل میشوددقت کنید حتما باید همین مسیر رو‌ دنبال کنید چون ممکنه تو دره های کوچک گیر بیفتید و مجبور به بالا و پایین رفتن های زیاد بشوید . بعد از رسیدن به اواسط تنگ فیل مسیر را به سمت شرق تغییر داده و شروع به کم کردن ارتفاع کنید مسیر پاکوب و بسیار صاف هست بهترین فصل این مسیر اواخر زمستان هست که هم زمین سبز باشد هم هوا خوب . در نهایت بعد از چهار کیلومتر راه پیمایی و کم کردن ارتفاع اونار خان رو در سمت چپ خودتون می‌بینید تقریبا پانصد متر مانده به اونار غار کاملا پیدا هست .بهترین مسیر برای فرود و‌ رفتن‌به سوی اونار خان صد‌متر مونده اونار خان هست شروع به رفتن به کف دره کنید و سپس از اواسط دره پنجاه متر مانده به اونار خان ارتفاع به سمت غار حرکت کنید . برای شب مانی اتاقک بسیار عالی دارد آب هم تمیز و گوارا . سپس برای فرود باز به سمت شمال حرکت کرده و از مسیر مال رو سنگچین شده خودتون رو به بالای غار برسانید و شروع به کم کردن ارتفاع کنید . مسیر بسیار خوش گشت و عالی هست بهترین فصل اواخر زمستان و اوایل بهتر هست . توجه کنید برای رفتن به این مسیر حتما آمادگی جسمانی کافی داشته باشید از بی راهه نروید . سعی نکنید میانبر بزنید . آب کافی همراه داشته باشید . نفرات شرکت کننده در این برنامه سعید عبیری محسن کاظمی آقا رضا پیلتن . مهدی ارسلانپور

اونار خان

• Photo of saeed.abiri1
    saeed.abiri1 Jan 29, 2024

یک روز عالی مثل مابقی روزها آب تو دلمان تکان نخورد براحتی 18کیلونتز پیمایش را ظرف 5ساعت رفتیم