Photo ofTIVISSA: 'Les Moles' - Racó de l'Heura, Roca de l'Antonia, les Moles, Mas de Capcir, Mas del Catxarrina, Caseta Capcir, GR 7 Photo ofTIVISSA: 'Les Moles' - Racó de l'Heura, Roca de l'Antonia, les Moles, Mas de Capcir, Mas del Catxarrina, Caseta Capcir, GR 7 Photo ofTIVISSA: 'Les Moles' - Racó de l'Heura, Roca de l'Antonia, les Moles, Mas de Capcir, Mas del Catxarrina, Caseta Capcir, GR 7

March 14, 2024
March 2024

near Tivissa, Catalunya (España)

Ruta circular des de Tivissa passant per:
- Racó de l'Heura (5,1 Km)
- Roca de l'Antonia (o Morral de les Moles o d'en Casanoves). (7.3 km)
- Mas de Capcir o de Beset (9,0 Km)
- Mas del Catxarrina (9.5 km)
- Caseta de Capcir (11,6 Km)

ADVERTIMENT: Dir que aquest recorregut NO EL RECOMANO a aquelles persones poc habituades a la muntanya o a les que sols els agraden els senders còmodes i nets, degut a que si be físicament no es molt exigent i es pot considerar com a fàcil, te una distancia de quasi 15 Km., i amb un cert desnivell, a mes, entre els Km.12,1 al 13,6 transcorre de baixada pel sender (GR 7), que en aquest tram es molt pedregosos i de mala petja, peró principalment complicat, crec que pot ser el tram que es troba a partir del Mas de Capcir (O de Beset) i que passant pel costat del Mas del Catxarrina, va a enllaçar amb el Camí del Mas de Capcir, aquest corriol que va del Km 9,0 al Km 9,7 esta en alguns punts una mica brut i tapat pel que pot ser perdedor i complicat de seguir als NO HABITUATS.

RECORREGUT: L’hem preparat per fer-lo coincidir amb el temps de floració dels cireres (llàstima que ja esta en la seva part final i queda poca flor). Es una interessant, distreta i recomanable passejada, especialment panoràmica al cim de la Roca de l’Antonia i el seu entorn i que tot i l’advertiment que he fet, no es gens complicada per a persones habituades a caminar per la muntanya.

APROXIMACIÓ: Per fer-lo, hem anat per la C-44, passant per Vandellós i fins arribar a Tivissa, on hem deixat els cotxes just a l’entrada del poble, a la zona d’aparcament que hi ha al costat de la piscina i zona esportiva.

DESCRIPCIÓ: Sortim del poble pel Passeig de Sant Isidre i anem a creuar la C-44, per agafar al costat contrari (WP 01), el Camí del Pou de Neu, Baixem a creua el Barranc fondo i comencem a pujar, mes endavant el camí es bifurca (WP 02), aneu en compte ja que cal agafar un sender que hi ha al mig i que inicialment no havíem vist, anem pujant cap a la partida de Montaner, on enllacem amb el Camí que per la dreta ve de la Font de Ricapell (WP 03), girem a l’esquerra i anem baixant, per la zona del Adroguers, arribem a una clariana amb bifurcació de camins (WP 04) i poc mes endavant a zones de conreus, principalment d’oliveres i cirerers (WP 05) seguim vorejant els conreus i girem a la dreta, entrem en la zona boscosa del Racó de l’Heura, nova plantació de cirerers, que voregem per la dreta per agafar el sender que va pujant pel mig del bosc, passa pel costat de les restes d’un curiós aljub i d’un mas en ruïnes (WP 06), d’on ja al davant tenim el Cim de la Roca o Morral de l’Antonia al que anem, uns metres abans el sender se’n va a la dreta (WP 07), agafem un pas a l’esquerra que puja al Cim, un lloc pedregós del que es poden gaudir d’unes boniques panoràmiques (WP 08). Tornem al sender i seguim endavant per un bonic i planer sender que transcorre per les Moles i arriba al Camí de les Moles al Mas de Capcir (WP 09), aquí seguim a l’esquerra, i en arribar a sota del Mas i després d’uns petits dubtes i al costat d’una tanca metàl•lica, trobem l’inici del poc trillat i en algun punt tapat corriol (Hem aprofitat per donar-hi quatre cops de tisora), pel que passant pel costat del Mas del Catxarrina (WP 10) i amb l’ajuda del GPS arribem a enllaçar amb el sender que per l’esquerra ve del Barranc de Capcir, aquest ja força trillat i el seguim per la dreta, fins que a l’alçada de la Caseta de Capcir, tornem a enllaçar amb el Camí de les Moles al Mas de Capcir (GR 7), que seguirem per l’esquerra de baixada i amb trams força pedregosos i de mala petja fins a enllaçar, ja a tocar del Barranc fondo, amb el tram fet ja al començar el recorregut i repetir-lo fins arribar de nou als cotxes.

ORIENTACIÓ: Recorregut amb diferents senders i encreuaments i amb molt poca senyalització fora del GR, pel que considero imprescindible que us baixeu el track per seguir-lo, principalment si voleu fer el corriol que transcorre pel Mas del Catxarrina, que com he dit pot resultar perdedor, i de pas, aprofiteu per, com he fet jo, donar-hi quatre cops de tisora que ajudarà a mantenir-lo.

01 Sortint de Tivissa

02 - Encreuament

Agafar el sender que hi ha entre els dos camins

03 Encreuament

Anem a l'esquerra

04 - Encreuament a los Adroguers

PictographPanorama Altitude 892 ft
Photo of05 Conreus de cirerers propers a la Serra d'Almos Photo of05 Conreus de cirerers propers a la Serra d'Almos Photo of05 Conreus de cirerers propers a la Serra d'Almos

05 Conreus de cirerers propers a la Serra d'Almos

PictographRuins Altitude 1,443 ft

06 - Aljub i Mas en ruïnes

Photo of07 Arribant a la bifurcació a la Roca de l'Antonia Photo of07 Arribant a la bifurcació a la Roca de l'Antonia Photo of07 Arribant a la bifurcació a la Roca de l'Antonia

07 Arribant a la bifurcació a la Roca de l'Antonia

També anomenada Morral de Casanoves a de les Moles

08 Roca o Morral de l'Antonia

09 Encreuament

Després de la Mola del Galgo

PictographRuins Altitude 1,318 ft

10 Mas del Catxarrina

11 ULL !! l'Encreuament descrit es troba al Km 11,7

Anem per la dreta i uns 25 m. després per l'esquerra (GR 7)