Τίταρος (Χειμερινή)

February 20, 2018
February 2018

near Livádi, Thessaly (Greece)

Χειμερινή ανάβαση στον Τίταρο με αφετηρία το Λιβάδι Ολύμπου. Η πορεία μας ξεκινάει από το parking στην είσοδο του χωριού.
Στην αρχή και για 300 μέτρα ακολουθούμε τον ασφαλτόδρομο, ώσπου τον εγκαταλείπουμε ανηφορίζοντας στα αριστερά μας σε λιθόχτιστο μονοπάτι.
Περνάμε ένα κιόσκι και μια πηγή κι ανηφορίζουμε στο λιθόστρωτο μονοπάτι σε πευκόφυτο λόφο.
Μετά από περίπου 1 χιλιόμετρο πορείας στο μονοπάτι αυτό –στα 1.370 μέτρα υψόμετρο- βγαίνουμε σε χωματόδρομο (στρίβουμε αριστερά), έναν από τους πολλούς στη γύρω περιοχή που εξυπηρετούν τις ανάγκες των ντόπιων κτηνοτρόφων.
Λίγο πιο κάτω (200-250 μέτρα) φτάνουμε στον περίβολο της εκκλησίας του Προφήτη Ηλία που δεσπόζει στην περιοχή. Μπροστά απλώνεται ένα οροπέδιο που φιλοξενεί πολλές στάνες και από αισθητικής άποψης βαθμολογείται κάτω του μηδενός.
Αμέσως μετά την εκκλησία και λίγο πριν βγούμε στον κεντρικό δασικό δρόμο που έρχεται από το Λιβάδι, στρίβουμε δεξιά σε δευτερεύοντα χωματόδρομο με κατεύθυνση ΒΔ.
Η ύπαρξη του χιονιού και η παρουσία της ομίχλης δίνουν έναν μικρό τόνο ενδιαφέροντος σε μία κατά τα λοιπά αδιάφορη διαδρομή.
Λίγο πιο πάνω η κατάσταση αρχίζει ν’ αποκτά εξαιρετικό ενδιαφέρον μιας και πίσω μας (Α-ΝΑ) εμφανίζεται ο μεγαλόπρεπος ορεινός όγκος του Ολύμπου ν’ αναδύεται πάνω από την χαμηλή νέφωση.
Ανηφορίζουμε σε μικρή ρεματιά που μας βγάζει στον κεντρικό χωματόδρομο που έρχεται από το Λιβάδι. Βρισκόμαστε στα 1.430 μέτα υψόμετρο κι έχουμε διανύσει 2,45 χιλιόμετρα.
Μετά από 700 περίπου μέτρα πορείας στον χιονισμένο δασικό δρόμο φτάνουμε σε κιόσκι και πετρόχτιστη στέρνα με πηγή στα αριστερά του δρόμου. Εδώ κόβουμε μια δεξιά φουρκέτα του δρόμου και περνάμε απέναντι ανηφορίζοντας σε μια πλαγιά με χαμηλή βλάστηση.
Είναι το ξεκίνημα της κορυφογραμμής του Τίταρου στα 1.500 μέτρα υψόμετρο. Χωρίς να υπάρχει σαφές μονοπάτι, ανεβαίνουμε με κατεύθυνση, καθώς στο βάθος ξεπροβάλλουν οι ψηλές κορυφές του βουνού. Κάποια στιγμή συναντάμε κόκκινα σημάδια στα βράχια, τα οποία και ακολουθούμε.
Καθώς ανεβαίνουμε, σταδιακά το μονοπάτι αρχίζει να κινείται παράλληλα με ένα υπέροχο δάσος οξιάς, ώσπου φτάνουμε στο κολωνάκι της κορυφής Σάπκα στα 1.819 μέτα υψόμετρο μετά από 5,1 χιλιόμετρα.
Κατηφορίζουμε στο διάσελο Σάπκας-Μικρού Φλάμπουρου (της ψηλότερης κορυφής του βουνού).
Στο χαμηλότερο σημείο του διάσελου το υψόμετρο του gps δείχνει 1.690 μέτρα. Η μαγευτική διάσχιση της κορυφογραμμής τερματίζει στην κορυφή Μικρό Φλάμπουρο στα 1.834 μέτρα υψόμετρο μετά από συνολικά 7,4 χιλιόμετρα πορείας.