Photo ofTitaigües,Font de la Juancanilla,Mirador els Conquetes,Font la Tosquilla,Font Nova,Cascada Bercolon Photo ofTitaigües,Font de la Juancanilla,Mirador els Conquetes,Font la Tosquilla,Font Nova,Cascada Bercolon Photo ofTitaigües,Font de la Juancanilla,Mirador els Conquetes,Font la Tosquilla,Font Nova,Cascada Bercolon

September 18, 2021
September 2021

near Titaguas, Valencia (España)

La ruta de hui en porta fins a la localitat de Titaigües a la comarca dels Serrans, es una ruta fácil i cómoda de realitzar pero que qualifique de moderada per la seua distància de 20 kilometres.Aneu molt amb compte amb les indicacions de Google maps ja que a nosaltres hui ens la liada i haguérem pogut quedar amb el cotxe encaixatt per culpa de les seues indicacions menys mal que hem tingut la sort de veure a gent local i ens han indicat el millor camí.Deixem el nostre cotxe estacionat al costat de la pista forestal poc despres de passar per davant del vèrtex geodèsic del Alt de Titaigües I comencem la ruta agafant un sender que en continu descens ens conduirà fins a un camí/pista forestal més ampli per el qual seguim descendint per agafar altres camins i senders que ens porten fins a l'àrea recreativa del Molinillo(on es pot anar directament per pista forestal des de la població de Tuejar,amb la possibilitat de fer una ruta més curta de només 11kilometres).Una vegada a l'àrea recreativa del Molinillo agafem una pista forestal que recorrem durant una bona estona fins que fem una breu parada a la Font de la Juancanilla, després de veure aquesta font continuem el nostre recorregut per aquesta pista forestal fins que aquesta és transforma en un sender que anirem descendint entre espesses pinades i bonics paisatges.De baixada per aquest sender fem un altra parada per veure les vistes que ens ofereix el Mirador dels Conquetes.Continuem descendint per el sender fins que el terreny és torna pla i encara més agradable de caminar.Despres de caminar durant una estona arribem a la Font de la Tosquilla, una vegada vista la Font de la Tosquilla continuem la nostra ruta fins que arribem a les restes d'una antiga piscifactoria, lloc on molta gent aprofita en estiu per banyar-se. Nosaltres tenim un poc de presa així que la nostra parada aci es mínima.Seguint el nostre camí i despres de caminar un poc més trobem un preciós Brollador d'aigua al costat del nostre Sender el qual fotografies i seguim el nostre camí per a pocs minuts més tard fer una nova parada per veure la Font Nova d'on brolla bona quantitat d'aigua.Una vegada ja hem vist la Font Nova seguim cap endavant en direcció cap a la Cascada de Bercolon que es el principal atractiu d'aquesta ruta de hui.Abans d'arribar a la Cascada de Bercolon passarem per davant de l'àrea recreativa de Zagra la qual només deixem arrere creuem un pont sobre el riu Turia per anar agafar el cami que ràpidament es transforma en sender el qual ens porta finalment fins la preciosa cascada de Bercolon on hem tingut la gran sort de trobar-la amb apenes gent, en ple estiu açò és imposible ja que va molta gent a prendre el bany allí.Per arribar fins la cascada de Bercolon hi han dos opcions de pujar,per accedir, la més fàcil és per la part de la dreta que es per on nosaltres anem.Aci fem una parada més llarga per pegar un mosset i recuperar forces altres companys decideixen pegarse un bany.Mes relaxats decidim que ja es hora de reprendre el cami de tornada cap al cotxe, com heu vist es una ruta lineal així que només tenim que tornar sobre els nostres pasos per tornar fins al cotxe, de cami de tornada en un dels waypoints més en concret el de les escales jo indique que cal girar a la dreta i agafar les escales pero no feu cas perquè no val la pena només es una petita variació que hem vullgut fer i que ens torna a portar un poc més cap endavant al mateix sender per on anavem.Espere que us agrade tant com a nosaltres i si voleu deixeu els vostres comentaris fins la pròxima ruta, salut i muntanya.

13-Font de Juncanilla

14-Mirador natural Los Conquetes

15-Font la Tosquilla

PictographRuins Altitude 1,844 ft
Photo of16-Restes d'una antiga piscifactoria Photo of16-Restes d'una antiga piscifactoria Photo of16-Restes d'una antiga piscifactoria