Photo ofTitaguas. Mirador de la Loma. Pi Barrica. Font del Hontanar. Vèrtex geodèsic Hontanar 1272 m.m. Pintures Rupestres. Photo ofTitaguas. Mirador de la Loma. Pi Barrica. Font del Hontanar. Vèrtex geodèsic Hontanar 1272 m.m. Pintures Rupestres. Photo ofTitaguas. Mirador de la Loma. Pi Barrica. Font del Hontanar. Vèrtex geodèsic Hontanar 1272 m.m. Pintures Rupestres.

October 17, 2018
October 2018

near Titaguas, Valencia (España)

Ruta senderista circular per Titaigües amb els companys de l’Ajsch.
Comencem al final del poble seguint les marques del GR-37 i PR-CV-337 pujant en uns 500 metres arribem a la Font de la Zarza sense aigua, a partir d’ací la senda s’empina fins aplegar al mirador de la Loma des d’on s’obté una magnifica panoràmica de Titaigües i els seus voltants.
Continuem caminat per la cornisa de l’Alt Banderas, per sendes i pistes per mig dels pins principalment i altra vegetació típicament mediterrània, fins arribar a un pi singular "Pino de la C. de la Barrica".
Prosseguim la marxa fins la font del Bujaruelo, punt de reunió per esmorzar on es separa el grup d’acord a l’opció de ruta més llarga o curta.
Seguim per una pista que passa per vora una antiga cantera d’argila (caolí) i travessem pel llindar d’uns camps llaurats, fins trobar la pista que passa per dalt d’un pont antic.
Avancem cap a la font del Hontanar on brolla un xorret d’aigua i té una bassa plena d’aigua netíssima. Des de les ruïnes d’un corral comencem a pujar primer per pista i al poc muntanya a traves fins aplegar a l vèrtex geodèsic de l’Hontanar 1272 m.
L’abaixada també és fa muntanya a través fins tornar al corral i continuem per la pista que va descendent cap a la Font de la Hoya del Hacha, on també xorra un filet d’aigua.
Continuem i el camí ens du cap a les restes dels corrals de la Hoya del Hacha, on ja anem per senda que ens acosta al abric de les pintures rupestres del Tio Escribano.
Després de visitar-les acabem de baixar fins travessar el barranc i aplegar a una pista asfaltada que en poc més de 100 metres ens desviem per la pista de terra a l’esquerre i poc més avant per un camí que ix a la dreta i ens porta directe a l’Ermita del Remei, d’on per camí asfaltat en poc de temps apleguem a l’entrada del poble on està el Bar Manteca, on mengem: ajo arriero, braves, ensalada i olla de poble, de postre fruita variada.
Atenció a causa del funcionament defectuós del GPS, poden trobar-se línies rectes causades per la pèrdua parcial del senyal o puntes estranyes que no són reals, per tant cal anar amb una poca precaució al seguir la ruta.
Si utilitzes el track, t’agrairia que feres una valoració de la seua utilitat.

========================================================================

Ruta senderista circular por Titaguas con los compañeros del Ajsch.
Empezamos al final del pueblo siguiendo las marcas del GR-37 y PR-CV-337 subiendo en unos 500 metros llegamos a la Font de la Zarza sin agua, a partir de aquí la senda se empina hasta llegar al mirador de la Loma desde donde se obtiene una magnifica panorámica de Titaguas y sus alrededores.
Continuamos andado por la cornisa del Alto Banderas, por sendas y pistas por medio de los pinos principalmente y otra vegetación típicamente mediterránea, hasta llegar a un pino singular "Pino de la C. de la Barrica".
Proseguimos la marcha hasta la fuente del Bujaruelo.
Seguimos por una pista que pasa por borde una antigua cantera de arcilla (caolín) y atravesamos por el umbral de unos campos labrados, hasta encontrar la pista que pasa por arriba de un puente antiguo.
Avanzamos hacia la fuente del Hontanar donde brota un chorrito de agua y tiene una balsa llena de agua limpia. Desde las ruinas de un corral empezamos a subir primero por pista y al poco montaña a través hasta llegar al vértice geodésico del Hontanar 1272 m.
La bajada también es hace montaña a través hasta volver al corral y continuamos por la pista que va descendente hacia la Fuente de la Hoya del Hacha, donde también sale un hilito de agua.
Continuamos y el camino nos lleva hacia los restos de los corrales de la Hoya del Hacha, donde ya vamos por senda que nos acerca al abrigo de las pinturas rupestres del Tio Escribano.
Después de visitarlas acabamos de bajar hasta atravesar el barranco y llegar a una pista asfaltada que en poco más de 100 metros nos desviamos por la pista de tierra a la izquierda y poco más adelante por un camino que sale a la derecha y nos lleva directo a la Ermita de Remedio, de dónde por camino asfaltado en poco de tiempo llegamos a la entrada del pueblo donde está el Bar Manteca, donde comeremos: ajo arriero, bravas, ensalada y olla de pueblo, de postre fruta variada.
Atención a causa del funcionamiento defectuoso del GPS, pueden encontrarse líneas rectas causadas por la pérdida parcial de la señal o puntas extrañas que no son reales, por lo tanto hay que ir con una poca precaución al seguir la ruta.
Si usas el track, te agradecería que hicieras una valoración sobre su utilidad.

Font de la Zarza

Panoràmica de Titaguas

PictographTree Altitude 312 ft

Font del Bujaruelo

PictographInformation point Altitude 3,329 ft

Font de la Hoya del Hacha

PictographRuins Altitude 3,231 ft

Photo ofPintures Rupestres Cova del Tío Escribano Photo ofPintures Rupestres Cova del Tío Escribano Photo ofPintures Rupestres Cova del Tío Escribano