Tistrup Trampestierne 1,2,3 og 4

September 30, 2023
September 2023

near Tistrup Stationsby, South Denmark (Denmark)

Tistrup Trampestierne er en rigtig god rute med 4 ruter, der kan gåes ud i et eller enkeltvis. Tager man alle 4 med den sorte forbinderrute vil man ende på knap 18 km.

TRYK I HØJRE HJØRNE “læs mere” nedenfor - for yderligere info om ruten.

Ruterne starter ved start af grusvejen på Kasthøjvej hvor den første pæl til gul rute er.

Sti 1 (gul rute) “Idræts Sti” : 4.5 km

Sti 2 (grøn rute) “Natur Stien” : 2.0 km

Sti 3 (hvid rute) “Historisk Sti” : 3.5 km

Sti 4 (blå rute) “Varde Å Stien” : 3.5 km

Forbinder-stien imellem alle stierne er de “sorte pile og med forbinderruterne ender man på de knap 18 km.

Ruterne går igennem smuk natur, Margrethe skoven, Assenbæk og Letbæk sø og videre mod Hodde igennem den lille skov med et gammelt forladt hus og ud på en grusvej, hvor Hodde Forsamlingshus ligger for enden af grusvejen ved den skønneste shelterplads med 3 shelter, udekøkken, bålplads, grill, toilet & bademuligheder, legeplads til børn og alt det må benyttes ved kun at mobilepay 20 kr pr person og alt info står på skiltet i de 3 shelter.

Turen bringer en videre ned mod Varde Å og dens snoninger for at ende oppe i Hodde igen, hvor man så går med cykelstien tilbage mod skoven og følger pilene.

Det meste af ruten er ren natur og sammenlagt er der max 2 km på landevej/cykelsti.