ΤΙΣΑΙΟ: ΛΑΤΟΜΕΙΟ ΧΟΝΔΡΗΣ ΑΜΜΟΥ-ΚΟΡΥΦΗ ΕΥΖΩΝΑΣ

January 3, 2020
January 2020

near Koukoulaíika, Thessaly (Greece)

Η διαδρομή αρχίζει απο τον πάνω κλάδο του χωματόδρομου του λατομείου, 1700 μέτρα από την διακλάδωση όπου και αφήνουμε το αυτοκίνητο. Δεν υπάρχει σήμανση. Στην πρώτη στροφή αφήνουμε τον χωματόδρομο και ακολουθούμε μονοπάτι το οποίο ανηφορίζει και μετά από λίγο καταλήγει στην κορυφογραμμή παρακάμπτοντας το πρώτο υψομετρικό (339 μ.) στο οποίο καταλήγει ο χωματόδρομος. Συνολικά υπάρχουν 4 υψομετρικά μέχρι την κορυφή Εύζωνας. Το δεύτερο είναι στην κορυφή Πανουκλιάρα (458 μ.), το τρίτο στην κορυφή Φλόκα (547 μ.) και το τέταρτο στον Εύζωνα (644 μ.). Συνολικά στο Τισαίο υπάρχουν 7 υψομετρικά. Τα άλλα τρία προς το Διακόπι, το ένα στα 360 μ. το επόμενο στα 424 μ. και το τελευταίο στην κορυφη Κάστρο στα 281 μ. Η διαδρομή είναι απαιτητική και κουραστική γιατί το έδαφος είναι πετρώδες και με συνεχή ανεβοκατεβάσματα. Κινούμαστε στην κόψη σχεδόν σε όλο το μήκος της διαδρομής και ανεβοκατεβαίνουμε 7 κορυφές. Επιπλέον σε ένα σημείο της διαδρομής θα πρέπει να αναρριχηθούμε 4 περίπου μέτρα και στην συνέχεια να περάσουμε απο δύσβατο μέρος με πουρνάρια μήκους περίπου 50 μέτρων. Γενικά υπάρχουν πολλά γιδόστρατα που μας διευκολύνουν. Η διαδρομή είναι συναρπαστική, φωτογραφική και η θέα κόβει την ανάσα. Βλέπει κανείς τις Σποράδες, το Ξεροβούνι, την Δίρφυ, τον Παρνασσό, την πυραμίδα της Γκιώνας, τα Βαρδούσια, τα Άγραφα, τον Όλυμπο, τον Κίσσαβο και βέβαια όλο το Πήλιο, τον Παγασητικό με τα νησάκια του, το Τρίκερι, τον δίαυλο των Ωραιών και το Αργυρόνησο. Μετά την κορυφή μπορεί κανείς να ακολουθήσει τα σημάδια και να κατέβει εύκολα σχετικά στην Παναγιά (3500 μ.) ή αν έχει κουράγια να επιχειρήσει τη διάσχιση του Τισαίου μέχρι το Διακόπι (8000 μ). Και στις δύο περιπτώσεις μπορεί κανείς με ταξί από το Τρίκερι να μεταβεί στο σημείο εκκίνησης.