Tırazlı-Halkapınar Çeşmesi-Balçova Termal

Photo ofTırazlı-Halkapınar Çeşmesi-Balçova Termal Photo ofTırazlı-Halkapınar Çeşmesi-Balçova Termal Photo ofTırazlı-Halkapınar Çeşmesi-Balçova Termal

April 10, 2016
April 2016

near Tırazlı, İzmir (Türkiye)

Bu parkuru yürümeyeTırazlı köyünden başladık.
Köyü, Kavacık yönüne doğru az geçince, asfalt yolun kuzeyinden patikalara girerek Domuz Çiftliği mevkiine doğru yürüdük. Buradan batıya doğru yönelerek Halkapınar Çeşmesi'ne doğru yine patikalara girdik. Parkurun bu bölümünde, daha önce hiç yürümediğimiz, yaşlı çam ağaçları arasındaki patikalardan devam ettik. Bir süre sonra, yerini bilmediğimiz ve adını sonradan öğrendiğimiz Cevizli Vadi çeşmesine tesadüfen ulaştık.
Çeşme, vadinin başlangıcında, ulu çınarların altında, suyunu hemen yanındaki büyük bir kayanın dibinden alan basit bir çoban çeşmesi. Yapanların ellerine sağlık.
Çeşmeden ayrılınca kuzeydeki orman yolunu kullanarak, yer yer bahçeler arasından Halkapınar Çeşmesi'ne yöneldik. Bu mevsimde bol denebilecek bir suyu olan Yarıklıpınar Deresi'ni geçerek Halkapınar Çeşmesi mevkiine vardık. Burada yaptığımız moladan sonra yine patikaları kullanarak önce, çok güzel İzmir ve Körfez manzaraları izlenebilen Behzattepe'ye, sonra da İkinci Manastır ve Birinci Manastır düzlüklerine uğradık. Daha sonra da, Balçova Barajı deresine kadar çok güzel bir patikada, buradan sonra bahçe arası yollarında yürüyüp Balçova Termal otelde parkurumuzu bitirdik.
Bu parkur, çok güzel orman ve körfez manzaraları izlenebilen, güzel fotoğraflar çekebilme olanağı olan, biraz fazlaca inişli ve çıkışlı, güzel bir yürüyüş parkuru.
(Parkurun, Cevizli Vadi çeşmesi ile, Yarıklıpınar Deresi arasında kalan bölümünde cihazın gücü azaldığından, bu bölümün kaydı kuş uçumu olarak alınmış. Bu nedenle, kayıt tahminen 2-3 km kadar kısa alınmış olabilir.)